به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد احمدیبافنده در حاشیه مراسم معارفه خود از اعتماد شهردار تهران به وی تشکر کرد و گفت: معتقدم اگر دکتر قالیباف شهردار تهران نبود اکنون مانند سردار سلیمانی در خط مقدم دفاع از کشور بود چرا که مردان انقلاب در هرجا که باشند با فرهنگ جهادی کار میکنند.
وی انضباط کاری را مهمترین شاخصه کار در مترو دانست و بیان کرد: معتقدم مدیر هرچه قدر هم که متعهد باشد باید منضبط باشد.
احمدیبافنده تاکید کرد: ثانیه ها در مترو تأثیرگذار است و تمام شما عزیزان میخواهم که ضوابط را رعایت کنید و در چارچوب ضوابط انتظار داشته باشید.
وی در ادامه تصریح کرد: هزینهکرد در حوزه مترو یکی دیگر از شاخصههای مورد توجه من است. به طوری که همیشه باید در نظر داشته باشیم، این هزینه از دید چه کسانی پرداخت می شود. درست است که در کشور با هزینههای غیرقابل توصیف مواجهیم اما در حوزه مترو هزینه کرد باید حسابمند باشد.
سید جعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران در حاشیه این مراسم با تأکید بر اینکه متروی تهران یکی از جوانترین ارگانهای کشور است، گفت: متروی تهران قریب به صد سال از سایر متروهای جهان جوانتر است و همین تأخیر در ساخت مترو منجرشده اکنون با پدیده آشفتگی ترافیک درگیر باشیم.
وی با بیان اینکه متروی تهران تا پیش از انقلاب چیزی نداشت و پس از آن تا سال 84 ، تنها 79 کیلومتر ساخته شد، تصریح کرد: با همت والای شهردار تهران طی 10 سال، 109 کیلومتر مترو یعنی میانگین سالانه 11 کیلومتر مترو ساخته شده است. به طوری که 79 کیلومتر متروی دیروز، امروز به 188 کیلومتر، 35 ایستگاه دیروز ، امروز به 101 ایستگاه و 350 واگن به 1200 واگن رسیده است. اکنون جابهجایی روزانه 600 نفر در سال 84 به سه میلیون نفر رسیده است که تمام این موارد نتیجه باور جدی مدیریت شهری در کنترل ترافیک است.
تشکری هاشمی تاکید کرد: طی 2 سال آینده (سال 95 و 96) قرار است تحولی عظیم در متروی تهران اتفاق بیفتد که به اندازه طی 10 ساله گذشته و یک ونیم برابر 22 سال قبل ازآن خواهد بود. این در حالی است که پس از بهرهبرداری از خطوط در دست احداث تمام فعالیتها به شرکت بهرهبرداری مترو سپرده میشود و انتظار داریم حجم انبوه سرویسدهیها را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به مطالبات شهرداری تهران از مدیر جدید شرکت بهره برداری مترو گفت: خدماترسانی هرچه بیشتر به مردم عزیز، اعتماد، حداکثر نظم و حداقل تأخیرها مورد تاکید شهرداری تهران بوده و در عین حال بهرهوری بهتر و حداکثری از ناوگان توجه ویژه به معلولان و جانبازان از دیگر مطالبات شهرداری تهران است.
وی از زحمات مدیران پیشین شرکت بهره برداری مترو ربیعی، قلیها و نایبی تشکر کرد و بیان کرد: امروز یک مسابقه دو امدادی داریم و مدیری به مدیری دیگر کار را تحویل میدهد.
معاون شهردار تهران تأکید کرد: میدانم برای رسیدن به این مهم تجهیزات و منابع نیاز است اما کافی نیست و مدیریت مبتنی بر تفکر جهادی این مهم را محقق خواهد کرد.