آخرین اخبار:
کد خبر:۵۱۲۷۸۴
براساس نتایج یک تحقیق مشخص شد؛

نوع نگاه دانشجویان به روند فرایند ارزیابی اساتید

مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد در طرح تحقیقاتی نوع نگاه دانشجویان به فرآیند ارزیابی اساتید را بررسی کرد.

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مطالعه ‌ای که توسط مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، درصدی از دانشجویان بر این باور بودند که ارزیابی از طریق پورتال دانشجویی منجر به افشای نظرات آنها می شود و مدرسان به نظرات آنها دسترس دارند.

 

این در شرایطی است که فرایند ارزیابی از عملکرد مدرسان به طور کامل محرمانه است زیرا:

 

الف: کاربرگ های ارزیابی ارسال شده به پورتال بدون مشخصات دانشجو است.

 

ب: سیستم ارزشیابی به گونه‌ای طراحی شده است که اطلاعات مربوط به کاربرگ های تکمیل شده توسط دانشجویان در هر درس، به صورت یکجا در بانک اطلاعاتی ذخیره شده و دسترسی به نظرات تک تک دانشجویان برای هیچ شخصی حتی برای کارشناسان مدیریت نظارت و ارزیابی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه (مرکز کامپیوتر) امکان پذیر نیست.

 

پ: مدرسان تنها می توانند میانگین نمره ارزیابی خود در هر درس را مشاهده کنند، بر این اساس تا زمانی که نمره آزمون پایان نیمسال دانشجویان توسط مدرس امضای دیجیتال نشده باشد، امکان مشاهده نتیجه ارزیابی برای مدرسان، مدیران گروه و معاون آموزشی فراهم نخواهد بود.

 

بنابراین دانشجویان می توانند با اطمینان کامل نسبت به محرمانه بودن این اطلاعات، در ارزیابی از کیفیت عملکرد آموزشی مدرسان خود مشارکت کنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار