به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران، ظهر امروز تعدادی از کودکان کمپین «همه شهرداریم» به منظور آشنایی با نحوه فعالیت مترو تهران به این شرکت آمده و از نزدیک با عملکرد این ناوگان حمل و نقل عمومی آشنا شدند.
در این دیدار دکتر محمد احمدی بافنده در محل فعالیت خود پذیرای این کودکان شد و به شرح وظایف خود پرداخت.
وی با تبریک روز نکوداشت شهرداریها و دهیاریها اظهار داشت: هر فردی که در شهرداریها مشغول به فعالیت است باید به کار خود افتخار کند زیرا کاری پر اهمیتتر از خدمت به خلق وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه آشنایی کودکان با ظرفیتهای اجتماعی در کشور کمتر دیده میشود گفت: در حال حاضر بیشتر به آموزش کودکان پرداخته میشود تا پرورش آنان؛ در سنینی که این کودکان در مرحله رشد قرار دارند و با الفبای اولیه آشنا هستند، ضرورت دارد تا پرورش آنها مورد توجه قرار گیرد.
احمدی بافنده ضمن تاکید بر آموزش فرهنگ اسلامی در بین کودکان و تاثیر آن در آینده فرزندان افزود: آشنایی با فرصتهای شغلی در مرحله کودکی میتواند تاثیر زیادی بر فعالیت اجتماعی آنان در بزرگسالی داشته باشد.
وی در خصوص اجرای طرح کمپین «همه شهرداریم» اذعان داشت: کودکان سرمایههای اصلی کشور هستند و نقش آنان در ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی غیر قابل انکار است زیرا کودکان میتوانند ظرفیتهای فراوانی برای تشویق عموم به استفاده از فرهنگ حمل و نقل عمومی فراهم آورند.
احمدی بافنده با تاکید بر ضرورت توجه به دسترسی آسان و تسهیل استفاده از مترو برای کودکان ادامه داد: با همکاری شهرداری مناطق و اجرای این طرح میتوان برنامهای دقیق برای بازدیدهای بیشتر کودکان از فضاهای شغلی، اجتماعی و گردشگری در سراسر پایتخت به وسیله مترو ایجاد کنیم.
در ادامه این دیدار کودکان با تصویر سازی و گفتگوی مستقیم با مدیرعامل و قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران، چند ساعتی مدیرعاملی مترو را تجربه کردند.
اجرای کمپین «همه شهرداریم» از سوی شهرداری تهران در روز ۱۴ تیرماه فرصتی است تا اهم نیازها و مشکلات مردم از زبان خودشان شنیده شود و نکات کارشناسی که مد نظر بدنه شهرداری است، با مردم در میان گذاشته شده و بدین ترتیب نظراتشان جلب شود.