مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه با گلايه از بي مهري دولت در ساخت مترو تهران گفت: وقتي ٩ ميليون شهروند از مترو استفاده مي كنند ، حتماً مترو از ايرباس واجب تر است .
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هابيل درويشي صبح امروز در مراسم بهره برداري از ايستگاه سهروردي از خط ٣ مترو با بيان اينكه اين ايستگاه هجدهمين ايستگاه از طولاني ترين خط متروي تهران است كه از امروز در اختیار شهروندان قرار مي گيرد، اظهارکرد: اين ايستگاه شامل ١٤هزار مترمربع زير بنا و ١٨ دستگاه پله برقي است.
وي با اشاره به اينكه اين ايستگاه در محلي تجاري -مسكوني ساخته شده كه بافتي سنگي همراه با ابهاي زير زميني داشته است، گفت: اگر ثانيه اي كنترل از دست مي رفت، به طور حتم فاجعه اي انساني به بار مي آمد .
درويشي با بيان اينكه از امروز و با بهره برداري از اين ايستگاه روزانه ٣٠ هزار سفر به سفرهاي متروي تهران اضافه مي شود، تصريح كرد: در سال ٨٤ ، ٧٩ كيلومترو مترو شامل ٣٥ كيلومتر تونل مترو تحويل گرفته ايم. اين در حاليست كه امروز ٢٠٧ كيلومتر مترو و بيش از سه و نیم میلیون جابه جايي را روزانه شاهد هستيم .
مديرعامل متروي تهران با تاكيد بر اينكه در سال ٩٦ با بهره برداري از ١٠٠ كيلومتر خط، طول خطوط مترو تهران به ٣٠٠ كيلومتر خواهد رسيد، تاکید کرد: ٢٠ رام قطار نيز تا پايان سال جاري به ناوگان ريلي پايتخت اضافه مي شود.
درويشي تاكيد كرد: اتمام خطوط در دست ساخت متروي تهران ١٢هزار ميليارد تومان هزينه دارد كه از ابتداي سال جاري تاكنون ماهانه بالغ بر ٢٠٠ ميليارد تومان در سه پروژه خط ٦،٧ و فرودگاه امام(ره) هزينه شده است.
وي با اشاره به اينكه تامين ١٢ هزار ميليارد تومان براي شهرداري بسيار سنگين است، گفت: قانون داريم كه دولت بايد ٥٠ درصد هزينه ساخت مترو را بدهد ، حال ما پرداخت نصف هزينه هم توقعمان نيست، دولت اگر یک سوم يا حتي یک چهارم از هزينه مترو را هم بدهد، غنيمت است .
وي با بيان اينكه تصميم نداشتم گلايه كنم اما به واقع چاره اي نيست، تصريح كرد: اكنون كه برج 5 هستيم، دولت ريالي به مترو نداده اين درحاليست كه در سال ٩٤ هم تنها ٤٠ ميليارد پول از دولت دريافت كرديم .
مدیرعامل مترو پایتخت خاطرنشان کرد: بي مهري دولت با مترو اپيدمي شده و دولت به دولت به ارث مي رسد، اما جاي سوال است كه چه كاري واجب تر از مترو و توسعه حمل و نقل عمومي در جهت رفاه شهروندان وجود دارد؟
درويشي با تاكيد بر اينكه مترو از ايرباس واجبتر است، گفت: ايرباس را مديران و پولدارها سوار مي شوند اما مترو را ٩ ميليون شهروند سوار مي شوند، لذا انتظار داريم دولت از فاينانس ، فروش اوراق مشاركت و پول هاي بلوكه شده به متروي تهران كمك كند.
مديرعامل متروي تهران در ادامه اظهار داشت: عمليات ساخت مترو كاری عمراني ديده مي شود. اين درحاليست كه عمليات احداث مترو عملیات صنعتي است. بنابراین وقتي آن را شروع مي كنيم، نمي توان عمليات را تعطيل كرد .
برای شما که همه امکانات ررا برای شهرهای بزرگ خصوصا تهران میبینید، مترو مهم تر از ایرباس است
هواپیماهای فعلی بی شباهت به اتوبوس های ایران پیمای قدیمی نیستند. مسول جان مردم کیست
حامد
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
دوست عزیز هواپیما های ایرباس مخصوص سفرهای خارجی است. چند درصد مردم سفر خارجی دارند؟ بیش از 9 میلیون نفر هستند؟
هواپیماهای فعلی بی شباهت به اتوبوس های ایران پیمای قدیمی نیستند. مسول جان مردم کیست
کاش همه مثل ایشان برای مردم فکر وکار میکردند خسته نباشی برادر.