به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مازیار حسینی گفت:بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده، از هفته گذشته بلافاصله بعد از تحویل تاکسی های فرسوده به مرکز اسقاط، شماره پلاک جدید بر روی تاکسی های نو نصب می شود.
وی افزود: پیش از این، پس از تحویل تاکسی های فرسوده به مرکز اسقاط، یک ماه طول می کشید تا نسبت به نصب پلاک جدید بر روی تاکسی های نو اقدام شود که این فرآیند یک ماهه با همکاری صمیمانه پلیس راهور و شرکت سازنده، تقریباً به صورت همزمان انجام می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در 10 روز گذشته بیش از دو هزار دستگاه تاکسی، نوسازی و تحویل شده و در مجموع 3 هزار و 132 دستگاه تاکسی فرسوده از جمله 2 هزار 182 دستگاه پیکان بسیار فرسوده که 35 درصد از کل تاکسی های پیکان تهران را شامل می شود با تاکسی های نو تعویض شده اند و ظرف چند روز آینده نیز 718 دستگاه تاکسی فرسوده دیگر نوسازی می شوند.
وی با تأکید بر این که بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده در سال جاری، 10 هزار و 500 دستگاه تاکسی نو جایگزین تاکسی های فرسوده تهران از جمله 6 هزار و 300 دستگاه تاکسی بسیار فرسوده خواهند شد، اعلام کرد: در شرایطی بیش از 3 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تهران در مدت کوتاهی نوسازی شده اند که طی این مدت، 2 هزار دستگاه تاکسی در کل کشور نوسازی شده اند و به عبارتی، سهم تهران به تنهایی 60 درصد از کل تاکسی های نوسازی شده در سراسر کشور است.
تهران شاگرد اول نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که قفل نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران شکسته شده و روند جایگزینی تاکسی های فرسوده سرعت گرفته، اظهار کرد: با شتاب گرفتن نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انتظار داریم شاهد جهش کم نظیر در فرآیند تاکسی های فرسوده باشیم که علاوه بر رانندگان تاکسی های نو، مسافران این تاکسی ها نیز با آرامش و ایمنی بیشتری از این تاکسی ها استفاده می کنند، ضمن این که نوسازی ناوگان تاکسیرانی بر کاهش آلودگی هوای تهران نیز مؤثر است.
حسینی با بیان این که علاوه بر این اقدامات که تهران را به شاگرد اول نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور تبدیل نموده، حدود یک هزار دستگاه خودروی مدرن مطابق با استانداردهای روز دنیا با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد ناوگان تاکسیرانی شده اند که از سوخت پاک استفاده می کنند، تصریح کرد: تاکسی های پاک در حال حاضر در دفاتر تاکسیرانی در فرودگاه حضرت امام (ره)، فرودگاه مهرآباد، ایستگاه راه آهن و پایانه بیهقی به کار گرفته شده و مشغول خدمات رسانی اند.
وی با تأکید بر این که برای نوسازی تاکسی های پیکان، نمایندگان تاکسیرانی در مناطق 22 گانه با در دست داشتن نشانی منازل رانندگان تاکسی پیکان، به صورت حضوری به دَرِ منزل ایشان مراجعه می نمایند، اضافه کرد: نمایندگان اعزامی با ارائه توضیحات لازم و توجیه دارندگان تاکسی های پیکان، ایشان را ترغیب و تشویق می کنند تا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته به منظور تعویض تاکسی های فرسوده خود با تاکسی های نو، از فرصت پیش آمده استفاده کنند.
تاکسی های پیکان به برگی از «کتاب تاریخ حمل و نقل» تبدیل می شود
معاون شهردار تهران با اشاره به این که علاوه بر این، واحدهای گشت و نظارت تاکسیرانی نیز در سطح شهر، تاکسی های پیکان را متوقف نموده و ضمن ارائه توضیحات لازم به رانندگان آنها، از ایشان می خواهند تا هر چه سریع تر نسبت به نوسازی تاکسی های فرسوده خود اقدام کنند، اظهار کرد: همین پیگیری «خانه به خانه» و «خودرو به خودرو» باعث شده تا میزان تعویض تاکسی های فرسوده به ویژه تاکسی های پیکان در 10 روز اخیر به میزان بی سابقه ای افزایش پیدا کند.
حسینی با بیان این که تهران به تنهایی و با اختلاف بسیار زیاد در صدر جدول نوسازی خودروهای فرسوده قرار دارد، تصریح کرد: اراده و عزم مدیریت شهری، همراهی و همکاری رانندگان خدوم و شریف تاکسی، هماهنگی سایر دستگاه های دست اندر کار و اصلاح فرآیند نوسازی، از جمله عواملی محسوب می شوند که دست به دست هم داده اند تا شاهد جهشی تاریخی در نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران باشیم.
وی در پایان با تأکید بر این که با اسقاط 6300 دستگاه تاکسی پیکان فرسوده، تاکسی های پیکان به برگی از «کتاب تاریخ حمل و نقل شهری تهران» تبدیل خواهند شد و البته همزمان، فصل نوینی از کار و تلاش با خودروهای نو برای رانندگان آنها رقم خواهد خورد، خاطرنشان کرد: ناوگان تاکسیرانی سهم بالایی در جا به جایی های شهر تهران دارد و از اهمیت ویژه ای نزد مدیریت شهری برخوردار است.