به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: کلانتری ها و پاسگاه ها موظفند پس از دریافت شکایت، پس از ارائه رسید به شاکی پرونده، به فوریت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و این موضوع ابلاغ شده است.
وی افزود: ضابطان دادگستری موظفند شکایت کتبی یا شفاهی مردم را در هر زمان قبول کنند و در صورت شفاهی بودن شکایت باید در صورت مجلس، قید و به امضای شاکی برسد و علاوه بر آن شاکی را از حق درخواست جبران خسارت و بهرهمندی از خدمات مشاوره ای و سایر معاضدت های حقوقی آگاه نمایند.
جانشین پلیس پیشگیری ناجا، رعایت حقوق شهروندی را موضوع بسیار اساسی و مهمی دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از تکالیف قانونی، اخلاقی و حرفه ای ماموران کلانتری ها و پاسگاه ها است که موجب افزایش عملکرد مثبت پلیس و مشارکت بیشتر مردم در تولید امنیت خواهد شد.
وی گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و رحمت نظام اسلامی است که مظلوم و کسی که مورد ظلم واقع شده است از او کمک می گیرد و ناتوان به او پناه می برد و کلانتری ها و پاسگاه ها مظهر کمک به ستم دیده و احیا کننده حق مظلوم هستند.