به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد سعیدی امروز در بیست و چهارمین همایش ارگانهای دریایی کشور اظهار داشت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاشهای دولت به مرحلهای رسیدهایم که ایران به عنوان کشوری با شیوه دموکراسی و اتکا به مردمسالاری و اندیشه دینی به عنوان قدرت منطقه مطرح شده است.
وی ادامه داد: برای اولین بار توانستهایم با پنج قدرت بزرگ در موضوع استراتژیک بینالمللی به تفاهم برسیم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بهرهگیری از ظرفیتهای منطقهای آسیای میانه و کریدور شمال ـ جنوب از راهبردها در این حوزه است. مشارکت با شرکتهای معتبر خطوط کشتیرانی دنیا، مشارکت با شرکتهای معتبر خارجی در زمینه اپراتوری ترمینالها بهرهگیری از ظرفیت کشتیسازی داخلی در توسعه ظرفیت ناوگان و تعمیرات از راهبردهایی است که در پسابرجام سرعت گرفته است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: آموزش نیروی انسانی متخصص و بازسازی ناوگان ملی را دنبال کردهایم و در رنکینگ بینالمللی در رتبه بیستم دنیا در جابجاییها قرار داریم.
سعیدی ادامه داد: رفع محدودیت مؤسسات ردهبندی در پسابرجام انجام شد و تحریمهای تحمیلی علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که مانع تردد آنها به بسیاری از بنادر جهان میشد از جمله محدویتهای بیمهای و امتناع مؤسسات ردهبندی رفع شد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پوشش گروه کلوپهای بینالمللی در بیمههای حمایت و غرامت تا سقف 580 میلیون دلار در جهت مبالغ بالاتر از آن تا 70 میلیون یورو در هر حادثه و پوشش خسارت ناشی از آلودگی نفتی در پسابرجام انجام شد.
سعیدی ادامه داد: 95 درصد مسائل بینالمللی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران رفع شده است و هیچ مخدودیتی در ناوگان ایران در صحنه بینالمللی نخواهیم داشت.
سعیدی ادامه داد: در پسابرجام نمایندگیهای ما در دنیا احیا شد، شرکتهای مشترک با اروپاییها در هامبورگ، ایتالیا، سنگاپور و چین ایجاد کردیم، سرویس بینالمللی کشتیرانی ایران در صحنه بینالمللی بدون توجه به مبدأ و مقصد بنادر ایران گسترش یافت.
سعیدی با بیان اینکه امروز با مهمترین خطوط بینالمللی دنیا سرویس مشترکی را ارائه میدهیم، گفت: با بزرگترین خط کشیرانی ترکیه، شرکت مشترک برای پوشش منطقه مدیترانه تشکیل دادهایم و در جنوب اروپا هم عمده فعالیت ما در حال انجام است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کل بنادر اسپانیا شامل پوششهای ما میشود، در آمریکای جنوبی نیز خط قبلی احیا شده است و از خلیج فارس به کلمبو میرویم.
وی ادامه داد: شیلی و اکوادور هم به زودی در خطوط بینالمللی ما پوشش داده میشوند تا شیلی را به بنادر چین متصل کنیم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سیاست دیگر ما این است که با همکاری منطقه آزاد قشم، بانکرینگ بینالمللی راهاندازی شود؛ ظرفیت فعلی ما در بانکرینگ 100 هزار تن است که با همکاری منطقه آزاد قشم به 500 هزار تن افزایش مییابد تا کشتیهای خارجی بیشتر به جای اینکه از فوژیره سوخت دریافت کنند، به منطقه ما برای دریافت سوخت متمرکز باشند.