به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار موسی امیری بعد از ظهر امروز در همایش همیاران پلیس و فرهنگیاران ترافیک گیلان به مناسبت هفته ناجا، وقوع سوانح رانندگی را یکی از آسیبهای استفاده از خودرو دانست.
وی با بیان اینکه خودرو عضو ضروری زندگی بشری بوده که باید با آن کنار آمد، افزود: همیاران پلیس طلایهداران فرهنگسازی ترافیکی هستند.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه گاهی آسیبهای رانندگی بسیار جبرانناپذیر است، ادامه داد: از دست دادن سرمایههای انسانی از جمله آسیب ناشی از حوادث رانندگی است.
وی نقش خودرو در جابهجایی کالا و انسان را مهم خواند و گفت: آلودگی صوتی، ترافیکی و زیستمحیطی از جمله آسیبها است.
امیری به حوادث سالانه تصادفات رانندگی در کشور اشاره کرد و افزود: سالانه 16 هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات فوت میکنند که بیشتر قربانیان حوادث رانندگی جوانان زیر 25 سال هستند.
وی با اشاره به آمار 313 هزار مجروح حوادث رانندگی طی سال گذشته، افزود: تبعات سوانح رانندگی باید کاهش یابد.
این مقام مسؤول با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی جامعه باید به سمت کاهش این سوانح حرکت کند، تصریح کرد: سوانح رانندگی نخستین دلیل مرگ جوانهای کشور است.
وی با تأکید بر اینکه عوامل خطر رانندگی باید از بین بروند، یادآور شد: شناسایی عوامل خطر در سوانح رانندگی از وظایف دستگاههای کشور و پلیس است.
امیری نبود فرهنگ صحیح رانندگی را از دیگر عوامل ایجاد تصادفات جادهای عنوان کرد و گفت: سفرهای غیر ضروری زیادی در جادهها وجود دارد که جمعیت را در معرض خطر قرار میدهد.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از شمارهگذاری سالانه 18 میلیون دستگاه خودرو در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیون خودرو به چرخه ترافیک وارد میشود.
وی به حوادث رانندگی در گیلان اشاره کرد و افزود: 44 درصد تصادفات گیلان مربوط به سوانح موتورسیکلتها است.
امیری با اشاره به اینکه الگوهای فرهنگی استفاده از وسایل نقلیه باید تغییر کند، گفت: بیش از 200 هزار موتورسیکلت در گیلان تردد میکند.
وی تغییر افکار و فرهنگهای موجود ترافیکی را ضرورت دانست و متذکر شد: راهکارهای زیادی برای جلوگیری از تصادفات وجود دارد که باید به آنها توجه شود.