به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد در برخورد با خیران و نیکوکاران باید به کیفیت برخوردها توجه کند، گفت: هدفمند بودن جذب خیران موجب تسریع در اجرای اقدامات کمیته امداد در رسیدن به اهداف این نهاد می شود.
ذوالفقاری با تاکید بر اینکه ۲۰ میلیون خانوار در کشور جزء دهک های پردرآمد جامعه به حساب می آیند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ میلیون خیر و نیکوکار در قالب طرح های مختلف از جمله اکرام، صندوق های صدقات، نذورات با این نهاد همکاری می کنند که جذب سایر خیران، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم از سوی این نهاد است .
وی اظهار کرد: خیران و نیکوکاران در هر قالبی که با کمیته امداد همکاری کنند در خدمت رسانی به مددجویان شریک استراتژیک این نهاد به شمار می روند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امدادبا اشاره به اینکه دانش اجتماعی خیران و نیکوکاران نسبت به فعالیت های کمیته امداد باید تقویت شود، مطرح کرد: خیران باید آگاهی لازم را پیرامون هزینه کرد کمک های مالی و نذورات خود کسب کنند، چرا که این آگاهی موجب استمرار همکاری آنان با این نهاد خواهد شد.
ذوالفقاری با بیان اینکه جلب مشارکت های مردمی نیازمند سطح بندی جهت ارتباط موثر با خیران است، گفت: کمیته امداد به منظور دستیابی به اهداف خود و افزایش درآمدهای مردمی باید با حفظ انفاق های خرد(مشارکت همگانی) به سمت نیکوکاری و انفاق کلان حرکت کند که این امر تبلیغات موثر و کارآمد، جلب رضایت خیران، و مشارکت دوسویه با نیکوکاران را می طلبد.