آخرین اخبار:
کد خبر:۵۶۵۸۴۹
مازیار حسینی:

اتمام ۱۰۰ درصدی حفاری و ۵۰ درصدی ریل‌گذاری خط ۷ مترو

معاون شهردار تهران گفت: ۱۰۰ درصد حفاری و لاینینگ ۲۰ کیلومتر تونل های خط مترو ۷ به پایان رسیده و ۵۰ درصد از این خط یعنی ۱۰ کیلومتر آن نیز روسازی و ریل گذاری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مازیار حسینی اضافه کرد: همچنین نزدیک به 90 درصد از 8 ایستگاه مورد بهره برداری این خط، آماده شده است.


وی با اعلام اینکه خط 7 متروی پایتخت، جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر متصل می کند، گفت: این خط 20 کیلومتری از شهرک حضرت امیرالمومنین (ع) در جنوب شرق تهران آغاز می شود و با حرکت در مسیر شرقی- غربی، به تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان قزوین می رسد و از آنجا با تغییر مسیر به سمت شمال، در امتداد بزرگراه نواب ادامه مسیر می دهد و به میدان بوستان در سعادت آباد منتهی می شود.


افزود: خط 7 مترو دارای 19 ایستگاه است که 8 ایستگاه آن تا پایان امسال و 11 ایستگاه آن در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و 8 ایستگاهی که امسال به بهره برداری می رسد، شامل ایستگاه های شهید محلاتی، بسیج ، میدان محمدیه، بریانک ، شهید محبوب مجاز ، نواب ، امام خمینی (ره)، نواب، آذربایجان، کوی نصر و میدان صنعت است.


وی گفت : پیشرفت ساختمانی خط 7 مترو در بخش تونل 100 درصد ، در بخش ایستگاه های مورد بهره برداری حدود 90 درصد و در بخش ایستگاه های عبوری بیش از 60 درصد و در مجموع در بخش سیویل بیش از 80 درصد است.


حسینی اضافه کرد: پیشرفت تجهیزاتی این خط نیز در بخش مهندسی نزدیک به 100 درصد، در بخش تامین بیش از 70درصد و در بخش تجهیزات حدود 70 درصد است.


معاون شهردار تهران با اشاره به این که 7 ایستگاه از 8 ایستگاه خط 7 مترو که امسال بهره برداری می شود بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است و فقط یکی از ایستگاه ها حدود 65 درصد پیشرفت کرده، اظهار داشت: درحال حاضر بیش از 5 هزار نیروی انسانی شامل هزار مهندس و 4 هزار کارگر به صورت شبانه روزی در این خط مشغول بکار هستند.


وی با تاکید بر اینکه از جمله ویژگی های خط 7 مترو ، عبور از تراز پایین تونل توحید و کنار برج میلاد است، خاطرنشان کرد: یک تعمیرگاه قطارهای مترو در ابتدای خط در شهرک امیرالمومنین (ع) و یک پارکینگ قطارهای مترو نیز در انتهای خط در سعادت آباد در نظر گرفته شده و این خط به TBM، نخستین خط متروی تهران است که در احداث آن دو دستگاه حفارتمام مکانیزه موسوم به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند .

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار