به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مازیار حسینی اضافه کرد: همچنین نزدیک به 90 درصد از 8 ایستگاه مورد بهره برداری این خط، آماده شده است.
وی با اعلام اینکه خط 7 متروی پایتخت، جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر متصل می کند، گفت: این خط 20 کیلومتری از شهرک حضرت امیرالمومنین (ع) در جنوب شرق تهران آغاز می شود و با حرکت در مسیر شرقی- غربی، به تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان قزوین می رسد و از آنجا با تغییر مسیر به سمت شمال، در امتداد بزرگراه نواب ادامه مسیر می دهد و به میدان بوستان در سعادت آباد منتهی می شود.
افزود: خط 7 مترو دارای 19 ایستگاه است که 8 ایستگاه آن تا پایان امسال و 11 ایستگاه آن در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و 8 ایستگاهی که امسال به بهره برداری می رسد، شامل ایستگاه های شهید محلاتی، بسیج ، میدان محمدیه، بریانک ، شهید محبوب مجاز ، نواب ، امام خمینی (ره)، نواب، آذربایجان، کوی نصر و میدان صنعت است.
وی گفت : پیشرفت ساختمانی خط 7 مترو در بخش تونل 100 درصد ، در بخش ایستگاه های مورد بهره برداری حدود 90 درصد و در بخش ایستگاه های عبوری بیش از 60 درصد و در مجموع در بخش سیویل بیش از 80 درصد است.
حسینی اضافه کرد: پیشرفت تجهیزاتی این خط نیز در بخش مهندسی نزدیک به 100 درصد، در بخش تامین بیش از 70درصد و در بخش تجهیزات حدود 70 درصد است.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که 7 ایستگاه از 8 ایستگاه خط 7 مترو که امسال بهره برداری می شود بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است و فقط یکی از ایستگاه ها حدود 65 درصد پیشرفت کرده، اظهار داشت: درحال حاضر بیش از 5 هزار نیروی انسانی شامل هزار مهندس و 4 هزار کارگر به صورت شبانه روزی در این خط مشغول بکار هستند.
وی با تاکید بر اینکه از جمله ویژگی های خط 7 مترو ، عبور از تراز پایین تونل توحید و کنار برج میلاد است، خاطرنشان کرد: یک تعمیرگاه قطارهای مترو در ابتدای خط در شهرک امیرالمومنین (ع) و یک پارکینگ قطارهای مترو نیز در انتهای خط در سعادت آباد در نظر گرفته شده و این خط به TBM، نخستین خط متروی تهران است که در احداث آن دو دستگاه حفارتمام مکانیزه موسوم به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند .