به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نفل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدرمضان شجاعی کیاسری رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور اظهارداشت: بخشنامه ای که دقایقی قبل از سوی دبیرستاد انتخابات کشور به استانداری های سراسر کشور ابلاغ و شرایط پیش ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در دفاتر پیشخوان دولت، دربخشنامه ستاد انتخابات کشور تشریح شد.
در این بخشنامه که به روسای ستاد انتخابات استانهای سراسر کشور ابلاغ شده آمده است:
به منظور تسهیل فرآیند ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و در اجرای مصوبه ستاد انتخابات کشور اعلام می دارد کلیه داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از روز سه شنبه 24 اسفندماه 95 می توانند با در دست داشتن مدارک ذیل به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به پیش ثبت نام اقدام بعمل آورده و با در دست داشتن رسید پیش ثبت نام و شماره پیگیری و اصل مدارک زیر از روز 30 اسفندماه 95 تا 6 فروردین ماه سال 96 برای تکمیل ثبت نام به فرمانداری های کشور مراجعه کنند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: بنا برتصریح بخشنامه انجام پیش ثبت نام اختیاری بوده و به منظور تسهیل در ثبت نام پیش بینی شده است و در صورتی که داوطلب تمایلی به پیش ثبت نام نداشته باشد در زمان مقرر می تواند برای ثبت نام مستقیماً به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کند.
بنا بر مفاد این بخشنامه، مدارک لازم جهت پیش ثبت نام داوطلبان در دفاتر پیشخوان از این قرار است:
1-ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی
2-یک قطعه عکس 4*3 جدید
3-ارائه اصل مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شوراهای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت
4-دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برا ی داوطلبان روستاهای تا 200 خانوار جمعیت و ارائه مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان روستاهای بالای دویست خانوار جمعیت
5-ارائه اصل کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرک معتبر دال بر روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان
6-ارائه اصل گواهی قبول استعفا برای دارندگان مشاغل موضوع ماده 28 قانون انتخابات شوراها
7-ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه
8-ایثارگران (آزاده – جانباز – فرزند شهید ) در صورت تمایل می توانند مدارک مربوطه را ارائه کنند.