به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس آخوندی در کانال تلگرام اش نوشت: «به مردم عزیز کرمانشاه وعده کرده بودم تا تمام تلاش خود را بکارگیرم که راهآهن را به این شهر برسانم. همکاران من خیلی تلاش کردند. در بعضی روزها حتی 1950 متر ریلگذاری نموده اند. با همه این تلاشها، نشد که پیش از پایان اردیبهشتماه این پروژه را به سامان برسانم. دلیلش هم روشن بود. هم پروژه خیلی پرحجم و سنگین بود و هم بیش از سی روز بارندگی و نزول رحمت الهی در منطقه مانع ریلگذاری شد.خوشبختانه، به محض فراهم شدن شرایط جوی، کارگاه فعال شد و آلان هم خیلی فعال است.
امروز، برای ابراز تعهدم به مردم عزیز این خطه و برای پیگیری مرتب پروژه تابه نتیجه رسیدن کار، بعد از جلسه دولت به سمت ساوه حرکت کردم. ایستگاه بسیار خوبی بود. از شرکت راهآهن خواستم که قطارهای برنامهای تهران-ساوه را تنظیم و برنامه آن را به من تحویل دهند. ساوه به عنوان یک شهر کهن ایرانی، با جمعیتی بیش از 350 هزار نفر و موقعیت صنعتی و کشاورزی آن و قرار گیری آن در جوار تهران به عنوان حومه پایتخت درخور توجه فراوان است. فکرهای خوبی را برای این شهر دارم.
بلافاصله به ملایر و از آنجا به فیروزان در نهاوند رفتم. از ملایر تا فیروزان 79 کیلومتر ریل گذاری شده بود و من این مسیر را با قطار رفتم. از فیروزان به کرمانشاه حدود 110 کیلومتر است که نصف آن ریلگذاری شده و بقیه هم با سرعت درحال انجام است. با توجه به ریلگذاری متوسط 1500 متر در روز در این مسیر، مدیران شرکت، برنامه زمانی رسیدن ریل به کرمانشاه را تا پایان خردادماه سالجاری دادهاند. اتفاق بسیار مبارکی است. مبارکی آن هم از چند جهت است. یکی اینکه این مسیر رو به حرمهای حضرت امیر و حضرت اباعبدالله علیهماالسلام دارد و در ایام تولد حضرت صاحب (عج) به نتیجه میرسد.
این مسیر نه تنها ما را به کرمانشاه وصل میکند، که از آنجا به اسلامآباد و خسروی ادامه خواهد یافت. خوشبختانه کارگاه کرمانشاه-اسلامآباد بسیار فعال است و بیش از 40درصدی پیشرفت کار دارد. با این توجه که بستر کار آن کوهستانی و دارای تونلهای سنگینی است.
نکته دیگری که برای من خیلی مهم است اتصال این محورها به خطه زاگرس است. این خطه مهد تمدن ایرانشهری است و حدود 20 درصدی جمعیت ایران را در خود جای داده است و از آب و امکانات محیطی و سرزمینی سرشاری برخوردار است. از اینرو، توسعه اتصال تمام محورهایی که به زاگرس ختم میشوند، در اولویت فعالیتهای وزارتخانه قرار گرفتهاند.
افزون بر راهآهن غرب، راهآهن همدان سنندج هم فعال است. در این سفر دستور برنامهریزی اجرای راهآهن همدان-ملایررا هم دادم که برای غرب ایران بسیار مهم است.
یکی از آرزوهایم راهآهن کریدور زاگرس از بندر امام در جنوب تا بازرگان در شمال است. امیدورام که در تثبیت این طرح عظیم ملی در طرح جامع حملونقل ایران و شروع به انجام مطالعات فنی و اجرایی آن توفیق یابم.»