به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرغم مطالعات قبلی مربوط به اینکه نوزادان نارس به لحاظ علمی و تحصیلی مشکل دارند، یافته های جدید دانشگاه نورث وسترن آمریکا نشان می دهد که دو سوم نوزادان متولدشده در هفته ۲۳ یا ۲۴ بارداری به موقع آماده رفتن به مهدکودک بودند.
در این مطالعه، محققان داده های بیش از ۱.۳ میلیون کودک متولدشده در هفته ۲۳ تا ۴۱ بارداری را که در نظام مدرسه عمومی فلوریدا ثبت نام کرده بودند، بررسی کردند. گزارشات مهم آمادگی آنها مطابق با گزارشات مدرسه شان بود تا مشاهده شود که ایا تولد زودهنگام بر عملکرد تحصیلی شان تاثیر داشته است.
یافته ها آشکار ساخت کودکانی که بسیار زودهنگام متولد شده بودند غالبا در تست های استاندارد خوب عمل نمی کردند، اما آنهایی که در هفته ۲۵ بارداری یا بعد از آن متولدشده بودند تقریباً به اندازه کودکان کامل و بموقع متولدشده عملکرد خوبی داشتند.
کریگ گارفیلد، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما اثبات می کند که اکثر نوزادان متولدشده در هفته های ۲۳ تا ۲۴ بارداری دارای امتیاز بالایی از لحاظ عملکرد شناختی در آغاز مهدکودک و در طول مدرسه بودند.»
هر نوزادی که سه هفته یا قبل از سه هفته متولد شود نارس تلقی می شود و اغلب اوقات این کودکان با مشکلات سلامت در اینده مواجه هستند.