به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعهیافته کشور که به میزبانی ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: اگر این جلسات در یکی از مناطق محروم برگزار میشد، اثر بهتری داشت و در هر حال تشکیل این جلسات باعث افزایش همافزایی بین نهادهای مختلف برای بهبود شرایط مناطق محروم خواهد شد.
وی افزود: یکی از ایرادات کار در این حوزه تعدد مراکز تصمیمگیری است که 12 دستگاه در آن دخیل هستند که حل آن، توجه سازمان مدیریت را میطلبد.
حکیمزاده با بیان اینکه عدالت آموزشی صرف ایجاد دسترسی نیست، اضافه کرد: ایجاد فرصتهای برابر یادگیری و یاددهی معنای درست عدالت آموزشی است و باید نابرابری فرصتهای آموزشی پیش از دانشگاه کاهش یابد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در استانهای هدف که عبارتند از آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان چهار فاکتور فضا، نیروی انسانی، پوشش تحصیلی و بهداشت، مورد توجه است، گفت: ما با سازمانهای مختلف برای دریافت اطلاعات دقیق و تکمیلی پیرامون این چهار فاکتور در استانهای هدف مکاتبه کردیم و از آنها وضعیت تفکیکی را خواستیم.
وی ادامه داد: عملیات فنی با تهیه نرمافزاری برای این کار انجام شد تا شاخصهای لازم و مناطق لازمالتوجه را شناسایی کنیم.
حکیمزاده با بیان اینکه پایین بودن پوشش تحصیلی در مناطق محروم صرفاً دلیل اقتصادی ندارد، عنوان کرد: گاهی دلایل فرهنگی در این مناطق پررنگتر از مسائل اقتصادی است، مثلاً خانوادهها دختران خود را به دلیل عدم وجود معلم همجنس به مدرسه نمیفرستند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیش از 50 درصد دختران از دسترسی اولیه به آموزش در سیستان و بلوچستان محروم هستند.