الفت نسب عنوان کرد: باید بپذیریم برنده اصلی الکترونیکی کردن خدمات اصناف مصرف کننده نهایی است که تجربه های گذشته و حال حاضر نشان می دهد مردم از سرویس های اینترنتی که خدمات خوبی ارائه می دهند استقبال می کنند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا الفت نسب، دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی گفت: هر چقدر به زمان تشکیل اتحادیه کسب و کارهای مجازی نزدیک میشویم اظهار نظرهای مختلفی از فواید و معایب تشکیل این اتحادیه منتشر میشود. برخی از مخالفین سعی میکنند با ایجاد رعب و وحشت در میان کسب و کارهای سنتی اقدام به روبرو قراردادن آنها با کسب و کارهای اینترنتی کنند.
وی در خصوص یکی از پیام رد و بدل شده در شبکههای اجتماعی که به شرح ذیل منتشر شده است عنوان کرد: این غولها (کسب و کارهای اینترنتی) که هیچ نظارت و مدیریتی روی آنها نبود و از خلاء نبود قانون و یا کم همّتی ما کاسبان و عدم کارآیی اتحادیههایمان از ملاحظات مختلف سوءِ استفاده میکردند در صورتیکه باید زیر نظر ما کاسبان و متخصصان حرفهای در هر شغلی و زیر نظر اتحادیههای ما کار کنند، جدیدا راهکار قانونی پیدا کردند و میخواهند به خود وجهه قانونی بدهند – با احداث اتحادیهای کشوری به نام " اتحادیه کسب و کارهای مجازی "و بعد از این کار دیگر تردید نکنید که به جای اینکه شما کاسبها و اتحادیههای شما در هر صنف روی این غولها نظارت داشته باشید، حالا دیگر از این به بعد آنها برای شما و نحوه فروشتان تصمیم میگیرند.
لزوم برگزاری جلسات تعاملی با اتحادیههای سنتی
الفت نسب در پاسخ به این پرسش که به راستی اتحادیه کسب و کارهای مجازی به دنبال تعطیل کردن فروشگاههای سنتی خواهد رفت؟ عنوان کرد: برخی افراد فرصت طلب به جای در اختیار گذاشتن دانش لازم برای استفاده کسب و کارهای سنتی جهت به روزرسانی شبکههای فروش و توزیع، اقدام به منتشر کردن چنین مطالبی مینمایند. به طور قطع یکی از کارهای اساسی که اتحادیه کسب و کارهای مجازی پس از تشکیل باید به قید فوریت به آن بپردازد، برگزاری جلسات تعاملی با اتحادیههای سنتی است.
دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی بیان کرد: این اتحادیه میتواند با در اختیار گذاشتن دانش و نرم افزارهای مورد نیاز، کسب و کارهای سنتی را به سمت و سوی استفاده از فناوریهای نوین در راستای فروش محصولات شان هدایت نماید.
وی ادامه داد: البته به غیر از ارائه خدمات اینچنینی، اتحادیه فوق میتواند محلی باشد برای ارتباط کسب و کارهای سنتی به عنوان تامین کننده محصولات کسب و کارهای مجازی که این امر میتواند به افزایش فروش آنها کمک کند. این همکاری و تعامل میتواند منجر به راهاندازی پاساژهای اینترنتی، فروش اینترنتی به صورت منطقهای و محلی و دهها طرح دیگر شود.
مصرف کننده نهایی برنده خدمات الکترونیک الفت نسب در پایان عنوان کرد: باید بپذیریم برنده اصلی الکترونیکی کردن خدمات اصناف مصرف کننده نهایی است که تجربههای گذشته و حال حاضر نشان میدهد مردم از سرویسهای اینترنتی که خدمات خوبی ارائه میدهند استقبال میکنند. انتظار میرود اتحادیههای سنتی با در نظر داشتن نفوذ غیر قابل انکار اینترنت در بین مصرف کنندگان، به فکر بروز رسانی کسب و کارهای عضو خود بوده و از حاشیههای مطرح شده ترسی به دل نداشته باشند.