برای معرفی بسیج، بهترین اقدام بهره مندی از ابزار هنر و رسانه میباشد که بایستی با محور معرفی الگوها و اسطورههای بسیجی صورت پذیرد تا مانند خود بسیج؛ مردمی جلوه کرده و اثر گذار و ماندگار باشد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، همزمان با فرا رسیدن روز خبرنگار سی امین نشست تخصصی مدیران روابط عمومی اقشار و معاونتهای تخصصی سازمان بسیج مستضعفین در محل پاتوق خبر خبرگزاری بسیج برگزار شد. در این نشست، اسماعیل احمدی- معاون روابط عمومی بسیج- ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرگزاری مردمی بسیج از تیر ماه ۹۲ رسما کار خود را آغاز نموده و تا کنون بیش از ۸ هزار خبرنگار افتخاری را جذب و آموزش مقدماتی داده است. احمدی با تقدیر از خبرنگاران افتخاری باشگاه خبرنگاران بسیج تصریح کرد: مهمترین رسالت خبرگزاری بسیج، معرفی بسیجیان نمونه و نخبه، مراکز و پایگاههای شاخص بسیج در سراسر کشور به آحاد جامعه میباشد.
احمدی: مهمترین رسالت خبرگزاری بسیج، معرفی بسیجیان نمونه به آحاد جامعه است / سیاست بسیجی محوری به جای مسئول محوری
وی در همین خصوص افزود: برای معرفی بسیج، بهترین اقدام بهره مندی از ابزار هنر و رسانه میباشد که بایستی با محور معرفی الگوها و اسطورههای بسیجی صورت پذیرد تا مانند خود بسیج؛ مردمی جلوه کرده و عینی و ملموس و در عین حال اثر گذار و ماندگار باشد.
مدیر عامل خبرگزاری بسیج با انتقاد از اخبار رسمی و اداری که منبعث از همایشهای مرسوم نهادها میباشد تاکید کرد: حتی در برنامهها و نشستهای رسمی نیز بایستی به دنبال موضوعهای جذاب و خاص خبری یا همان سوژهها باشیم تا خبر یا گزارش ما برای مخاطب جذابیت داشته باشد.
وی شناسایی نخبگان بسیجی و تشکیل بانک اطلاعاتی آنان را لازم و ضروری خواند و خاطر نشان کرد: مسئولین روابط عمومی سپاههای استانی و اقشار بسیج، همگی بایستی پیچ رسانهای خود را از فرمانده و مسئول محوری به بسیجی محوری چرخانده و اقدامات مجاهدانه بسیجیان را در عرصههای مختلف خبری نموده و به تصویر کشند.
گفتنی است در این نشست به ترتیب از دفتر خبرگزاری بسیج در سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری؛ سازمان بسیج جامعه پزشکی و سازمان بسیج مساجد و محلات به عنوان رتبههای اول تا سوم در سال ۱۳۹۵ با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر به عمل آمد.