مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مجوز ۳۶ دفتر و تعلیق ۴۷ دفتر خدمات مسافرت هوایی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا نیمه مردادماه ۴۰۳ شکایت علیه ایرلاینهای داخلی مطرح شده است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا جعفرزاده اظهار کرد: از ابتدای امسال تا نیمه مرداد، به ۴۰۳ مورد شکایات صورت گرفته از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری از شرکتهای هواپیمایی و ۲۸۱ شکایت از دفاتر خدمات مسافرت هوایی رسیدگی و اقدامات لازم صورت گرفته است. وی افزود: در بازرسیهای مستمر و موردی کارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان از دفاتر خدمات مسافرت هوایی تهران و شهرستانها مواردی از جمله عدم تمدید ضمانت نامه، عدم احراز شرایط راه اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و از همه مهمتر عدم توجه به اخطارها و دستورالعملهای سازمان هواپیمایی کشوری محرز و به لغو مجوز ۳۶ دفتر و تعلیق ۴۷ دفتر خدمات مسافرت هوایی منجر شد که از این تعداد، لغو مجوز ۱۲ دفتر و تعلیق ۱۵ دفتر مربوط به استان تهران و بقیه از شهرستانها بوده است. جعفرزاده تصریح کرد: در این مورد نیز عدم حضور مدیرعامل و مدیرفنی، تغییر مکان بدون تایید سازمان هواپیمایی کشوری، گرانفروشی و صدور بلیت No record (بدون اختصاص صندلی) نیز از جمله عوامل تعیین کننده در لغو و یا تعلیق این دفاتر از ابتدای سال ۹۶ تاکنون به شمار میرود.