معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارائه خدمات غیرحضوری از مهمترین راهبردهای این سازمان است و سازمان تامین اجتماعی ٢٠ خدمت را در بخش بیمهای به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان به صورت الکترونیکی ارائه میکند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسن زدا گفت: پرونده الکترونیک، تکمیل و بهبود سامانه اطلاع رسانی سوابق تأمین اجتماعی و ساخت پایگاه متمرکز سوابق، نامنویسی متمرکز کارگاه، تشکیل پرونده و اختصاص شماره تأمین اجتماعی کارگاه SSN وایجاد سامانه جامع مشاغل سخت و زیان آور از جمله اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در جهت ارائه غیرحضوری خدمات است.
وی اظهار داشت: از دیگر خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمهای میتوان به اجرای فاز دوم طرح نامنویسی متمرکز مخاطبان سازمان و بهره برداری از شماره تأمین اجتماعی SSN، لایه بندی و ایجاد فرآیند شناسایی و دسترسی به سوابق ناشناس گذشته وتعامل با سایر صندوقهای بیمهای به منظور شناسایی و رفع همپوشانیهای برون سازمان و تعمیم بهره برداری از سامانه استعلام ارتباط بیمهای، مشاهده پرونده کارگاهی توسط کارفرما وایجاد سامانههای پیامکی به مخاطبین اشاره کرد.
زدا گفت: سامانه برقراری مستمری به صورت متمرکز و غیر حضوری، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با سازمان ثبت احوال، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با شرکت پست جمهوری اسلامی، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری وتصویر برداری از لیستهای پرداخت حق بیمه و امکان سنجی و مطالعه و پیاده سازی امضای الکترونیکی از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمهای است که به صورت الکترونیکی انجام میشود.
معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی، دریافت لیست کارفرمایان و صدور برگ پرداخت حق بیمه، بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد (خاص) به صورت الکترونیکی، اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، طراحی و اجرای طرح متمرکز اجرائیات الکترونیک، طرح جامع بازرسی کارگاهی الکترونیک و توسعه بازرسی کشفی، پیاده سازی سیستم بیمهای با رویکرد مالی و نظام تعهدی واجرای طرح مربوط به پرداخت متمرکز مقرری بیکاری را از دیگر فعالیتهای این سازمان به شیوه غیرحضوری برشمرد.