جهرمی با بیان اینکه فرآیند ساخت آزادراه جنوبی تهران جلوتر از برنامه در حال انجام است، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه ۴ آزادراه قم- گرمسار به طول ۳۸ کیلومتر ۶۳ درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از ۳۰ درصد است.
خیرالله خادمی اظهار کرد: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی ارتباط بین آزادراههای غرب و شهر تهران میشود و با حذف بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج، ترافیک را کاهش میدهد.
وی با بیان اینکه فرآیند ساخت آزادراه جنوبی تهران جلوتر از برنامه در حال انجام است، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه ۴ این آزادراه (قم- گرمسار) به طول ۳۸ کیلومتر ۶۳ درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از ۳۰ درصد است.
وی افزود: در قطعه مذکور به طور میانگین روزانه ۳۰۰۰ تن آسفالتریزی انجام میشود و به منظور رفاه حال هموطنان ساختمانهای جانبی محدوده آزادراه مانند مجتمعهای خدمات رفاهی نیز همزمان با افتتاح آزادراه به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه درختکاری در ۱۰۰۰ هکتار از مسیر این آزادراه را برای نخستین بار در کشور اقدامی مهم دانست و بیان کرد: در راستای معماری و منظر راه، دو طرف این آزادراه با گونههای طبیعی سازگار با اقلیم منطقه درختکاری میشود و این اقدام علاوه بر زیباسازی مسیر و ارتقای بهداشت روانی رانندگان و مسافران، در بیابان زدایی و جلوگیری از ریزگردها و حفظ و نگهداری حریم آزادراه اثرات قابل توجهی دارد.
آزادراه ۱۵۸ کیلومتری جنوبی تهران از محدوده صنعتی آبیک (در آزادراه تهران-قزوین) آغاز و با عبور از نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران، ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی میگذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم - گرمسار پایان مییابد.