به گزارش گروه فرهنگی
خبرگزاری دانشجو؛ آیین افتتاح فروشگاه اینترنتی دینی کالا، فروشگاه ملزومات سبک زندگی ایرانی اسلامی صبح امروز با حضور تنی چند از مسئولین و فعالین فرهنگی و هنری در پنجمین نمایشگاه ایران نوشت برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر ایزدخواه کارشناس حوزه اقتصاد و فرهنگ با اشاره به اهمیت توجه به روندها این موضوع را امری مهمی دانست.
وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار فروشگاه دینی کالا این حرکت را ترندی مهم دانست که به حوزه دیجیتال در عرصه سبک زندگی توجه کرده است.
ایزدخواه در پایان گفت: طی بررسیها ونظرسنجیهای صورت گرفته توجه مردم به خرید کالای ایرانی در سالهای اخیر رشد داشته ودینی کالا میتواند آینده خوبی در این حوزه رقم بزند.
مهدی غریبی مدیر ۲۳ ساله دینی کالا دقایقی به سخنرانی پرداخت و از حاضرین و مهمانین تشکر به عمل آورد.
در ادامه سعید حسینی مدیر عامل مجمع نوشت افزار به سخنرانی پرداخت. حسینی دینی کالا را یک حرکت خودجوش مردمی دانست که نویدگر ظهور و بروز جریاناتی اثر گذار در نظام است.
وی افزود: اتفاقاتی که امروز در عرصه فرهنگی کشور در حال انجام است نشان دهنده ذائقه فرهنگی مردم جامعه نیست و نیازهای اصلی مردم موارد دیگری میباشد و بوجه امروز فرهنگی کشور و هرینههای آن ربطی به حوزه فرهنگ ندارد.
حسینی گفت: در برخی از کشورهای دنیا بیش از ۱۰ درصد از اقتصاد آنها از حوزه فرهنگ و محصولات آن به دست میآید.
وی در پایان افزود: قیمت تمام شده، کاراکتر، شخصیت وتوزیع عوامل مهم موفقیت محصولات فرهنگی میباشند، دینی کالا آمده تا در حوزه توزیع کمک کند.
حجت الاسللام زائری سخنران ویژه آیین رونمایی با اشاره به دونکته مهم تولید محصولات فرهنگی در حوزه سبک زندگی دینی
تولید و توزیع گفت: این دو رکنهای مهم میبشاند که میبایست هماهنگ وهمراه هم باشند.
زائری ادامه داد سبک زندگی با مهارت زندگی و اخلاق کاربردی تفاوت دارد و اخلاق و رفتار با مردم مثل رفتار با همسایه بحث اخلاق کاربردی است، مهارت زندگی هم مثل کنترل خشم که نیاز به آموزش دارد جز مهارتهای زندگی است.
وی با اشاره به این که در عصره فرهنگی اقتضاعات بومی را نباید فراموش کنیم و وصرفا از مدلهای موفق غربی کپی کنیم، مهارتهای زندگی را باید بومی کنیم، اما اصل و اساس آموزش مسائل ومهارت مهم در جامعه است.
زائری گفت:، اما مسئله سبک زندگی مستقیما به مصرف ربط دارد و نوع انتخابها ومصرف مربوط به سبک زندگی میشود که تولید باید همراه با نیاز مخاطب باشد و مصرف واقعی مد نظر باشد.
وی در پایان اشاره کرد توزیع مسئله مهم دیگری است که اگر بهترین کار تولید هم شود و به دست مردم نرسد فایدهای ندارد.
استارت آپ دینی کالا روی نقطهای دست گذاشته که ناظر به آینده است و امیدواریم که دینی کالا این مسیر را در اینده باز کند.
پایان بخش این مراسم رونمایی از فروشگاه اینترنتی دینی کالا بود.