کد خبر:۶۳۶۶۶۷
حذف واسطهها در رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما
ظهور تکنولوژی ارتباطات و اینترنت باعث شده است تا امروز شما از یک درگاه بتوانید هزاران هتل و تمام ایرلاینها را ببینید و مناسبترین را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، روزگاری که برای رزرو هتل یا حتی بلیط هواپیما باید چند واسطه و دلال را پشت سر میگذاشتید تا بلیط پروازتان را در دست بگیرید یا واچر هتل را داشته باشید، چندان هم دور نیست.
شاید همین ۵ سال پیش هم رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما به این سادگی نبود. اما ظهور تکنولوژی ارتباطات و اینترنت باعث شده است تا امروز شما از یک درگاه بتوانید هزاران هتل و تمام ایرلاینها را ببینید و مناسبترین را انتخاب کنید.
یکی از دغدغههای بسیاری از صنایع، نقش مخرّب واسطهها در فرآیند رساندن محصولات یا خدمات از ارائه دهندۀ اصلی به مصرف کننده نهایی است، واسطه هایی که باعث افزایش قیمت میشوند. اما در صنعت گردشگری با ظهور شرکتهای مثل الی گشت، این معضل حل شده است.
رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و بیمه مسافرتی تنها از یک محل و به طور مستقیم و بدون واسطه انجام میشود. بدین ترتیب با زیرساختهایی که چنین وبسایتهایی در اختیار مشتریان گذاشته اند، میتوان ضمن آن که بهترین قیمت را برای یک پرواز یا یک هتل دریافت کرد، این امکان وجود دارد تا با مشاهدۀ همزمان تمام گزینههای پرواز و اقامت، آن چه با نیازهای گردشگر تطابق بیشتری دارد، مورد انتخاب قرار گیرد.
البته همین تکنولوژی اینترنت، باعث گردیده است بسیاری از وبسایتها بدون دارا بودن زیرساختهای فنی لازم و همچنین ملزومات قانونی، کاربران اینترنتی را گمراه میکنند.
به گزارش ویرلن؛ بررسیهای نشان میدهد که تعداد معدودی از وبسایتها به طور مستقیم بلیط هواپیما و هتل را در اختیار مشتریان قرار میدهند و از این روی بهتر است مشتریان ضمن توجه به دارا بودن مجوزهای لازم، نسبت به اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت آن سایت اقدام فرمایند.
در این زمینه نیز بررسیها نشان داد که الی گشت که با شمارۀ تلفن ۰۲۱۸۵۴۰ به طور شبانه روزی پاسخ گوی مشتریان است، از معدود شرکتهایی است که میتوان در هر زمان برای پیگیری امور بلیط هواپیما، رزرو هتل و بیمه مسافرتی سایر موضوعات مربوط به سفرهای خارجی با وی در ارتباط بود.
به نظر میرسد، صنعت IT به عنوان یک تسهیل گر میتواند به افزایش اثربخشی و کاهش قیمتها کمک شایانی کند، اتفاقی که میتواند همچون رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما در سایر صنایع نیز رخ دهد که اگر چنین شود، میتوان به سمت اقتصادی مولّد و کارآمد بیش از پیش امید داشت.
شاید همین ۵ سال پیش هم رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما به این سادگی نبود. اما ظهور تکنولوژی ارتباطات و اینترنت باعث شده است تا امروز شما از یک درگاه بتوانید هزاران هتل و تمام ایرلاینها را ببینید و مناسبترین را انتخاب کنید.
یکی از دغدغههای بسیاری از صنایع، نقش مخرّب واسطهها در فرآیند رساندن محصولات یا خدمات از ارائه دهندۀ اصلی به مصرف کننده نهایی است، واسطه هایی که باعث افزایش قیمت میشوند. اما در صنعت گردشگری با ظهور شرکتهای مثل الی گشت، این معضل حل شده است.
رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و بیمه مسافرتی تنها از یک محل و به طور مستقیم و بدون واسطه انجام میشود. بدین ترتیب با زیرساختهایی که چنین وبسایتهایی در اختیار مشتریان گذاشته اند، میتوان ضمن آن که بهترین قیمت را برای یک پرواز یا یک هتل دریافت کرد، این امکان وجود دارد تا با مشاهدۀ همزمان تمام گزینههای پرواز و اقامت، آن چه با نیازهای گردشگر تطابق بیشتری دارد، مورد انتخاب قرار گیرد.
البته همین تکنولوژی اینترنت، باعث گردیده است بسیاری از وبسایتها بدون دارا بودن زیرساختهای فنی لازم و همچنین ملزومات قانونی، کاربران اینترنتی را گمراه میکنند.
به گزارش ویرلن؛ بررسیهای نشان میدهد که تعداد معدودی از وبسایتها به طور مستقیم بلیط هواپیما و هتل را در اختیار مشتریان قرار میدهند و از این روی بهتر است مشتریان ضمن توجه به دارا بودن مجوزهای لازم، نسبت به اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت آن سایت اقدام فرمایند.
در این زمینه نیز بررسیها نشان داد که الی گشت که با شمارۀ تلفن ۰۲۱۸۵۴۰ به طور شبانه روزی پاسخ گوی مشتریان است، از معدود شرکتهایی است که میتوان در هر زمان برای پیگیری امور بلیط هواپیما، رزرو هتل و بیمه مسافرتی سایر موضوعات مربوط به سفرهای خارجی با وی در ارتباط بود.
به نظر میرسد، صنعت IT به عنوان یک تسهیل گر میتواند به افزایش اثربخشی و کاهش قیمتها کمک شایانی کند، اتفاقی که میتواند همچون رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما در سایر صنایع نیز رخ دهد که اگر چنین شود، میتوان به سمت اقتصادی مولّد و کارآمد بیش از پیش امید داشت.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.