بازار تشنه و انحصاری ایران به استپوی به چشم یک خودروی به روز نگاه میکند در شرایطی که نسل موجود در کشور حتی در مراکش، روسیه و آفریقای جنوبی تولید نمیشود!
گروه اقتصادیخبرگزاری دانشجو؛ دور دوم پیش فروش ساندرو استپوی در حالی اول آبان آغاز میشود که پرداخت اختلاف قیمت کارخانه و بازار همچنان بر دوش مصرف کننده است!
اختلال اینترنتی حین ثبت نام، صف انتظار چند ده هزار نفری و طلب پول بیشتر برخی نمایندگیها از مردم پس از بسته شدن سایت از حواشی مرحله اول پیش فروش بود. ۲۶ شهریور امسال اولین مرحله پیش فروش استپوی دندهای و اتوماتیک با موعد تحویل آذر و دی و سود مشارکت ۱۵ درصد انجام شد که بسیاری از مشتریان موفق به خرید نشدند.
دور دوم پیش فروش ساندرو استپ وی از ساعت ۱۱ روز دوشنبه اول آبان با موعد تحویل بهمن و اسفند آغاز میشود و انتظار میرود با توجه به محدودیت عرضه از سوی سایپا و دخالت واسطهها در تنظیم بازار، ثبت نام چند ساعتی بیشتر روی سایت دوام نیاورد. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان پیش پرداخت و سود مشارکت منتشر نشده اما در صورت تشابه با ثبت نام مرحله اول، سود مشارکت ۱۵ درصد، پیش پرداخت نسخه اتوماتیک ۲۷ میلیون و برای نسخه دستی ۲۴ میلیون تومان خواهد بود.
ساندرو استپوی سال ۲۰۰۷ توسط داچیای رومانی رونمایی شد و در دو نسخه دندهای و اتوماتیک با موتور یکسان K۴M (۱۶۰۰) با توان ۱۰۵ اسب بخار در بازار ایران عرضه میشود. عمده تفاوت ساندرو استپوی با ساندرو، ارتفاع بالاتر (۵ سانتیمتر)، دستگیرههای کرومی، فلاپ عقب و جلو، پارکابی و باربند است.
چرا استپوی اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه دارد؟
در زمان آغاز عرضه ساندرو در ایران، نسل جدید این خودرو که سال ۲۰۱۲ رونمایی شده بود در حال تولید و عرضه به بازارهای جهانی بود که
پیش از عرضه ساندروی ۲۰۰۷ در ایران، نسل جدید استپوی در بازارهای جهانی وجود داشت!
باز هم مشتری ایرانی از دستیابی به آن باز ماند.
جالب اینجاست که بازار تشنه و انحصاری
ایران به استپوی به چشم یک خودروی به روز نگاه میکند در شرایطی که نسل
موجود در کشور حتی در مراکش، روسیه و آفریقای جنوبی نیز تولید نمیشود!
جاده مخصوصیها در این ۳ دهه چه بر سر بازار آوردهاند که تا به این حد نسبت به تکنولوژی ۱۰ سال پیش رومانی واکنش نشان میدهد، خدا بهتر میداند. صنعت خودرو در زمینه مونتاژ هم عقب افتادگیهای جدی دارد و با روند پیشرو نمیتوان چشمانداز روشنی هم برای آن متصور بود. عدم تأمین نیاز خودرو در مورد خودروهای پرطرفدار به دلیل سیاستهای فروش و یا واماندگی خودروسازان در تولید بیشتر، از اصلیترین دلایل ورود واسطهها بازار، ایجاد نیاز کاذب و اختلاف قیمت کارخانه تا بازار است.
با سلام
حرف راست رو شما می زنید ولی کو گوش شنوا!!!
زمان اقای احمدی نژاد هم که همین طور بود و حتی خود بنده خدا می گفت نخرید تا قیمتها رو بالا نبرن. ولی مگه میشه ؟
به نظر شما چرا واقعا نمی تونن بازار رو کنترل کنن؟
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
شما یه گزینه پیشنهاد بده واسه کسایی که اعصاب رفتن تعمیرگاه رو ندارن
حرف راست رو شما می زنید ولی کو گوش شنوا!!!
زمان اقای احمدی نژاد هم که همین طور بود و حتی خود بنده خدا می گفت نخرید تا قیمتها رو بالا نبرن. ولی مگه میشه ؟
به نظر شما چرا واقعا نمی تونن بازار رو کنترل کنن؟