توان هسته‌ای کشور را نابود کردند اما هنوز از رو نرفته‌اند/ از نظر غرب‌گرایان تنها راه پیشِ روی ملت ایران "وابستگی" است
علی باقری در دانشگاه اصفهان:
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اکنون‌ که قدرت هسته‌ای ایران از بین رفته، غرب‌گرایان بازهم از رو نرفته و تصریح دارند که ایران برای حفظ امنیت باید ...
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
Netherlands
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
آقای نوبری گفت در دیپلماسی سنتی-قجری ما خود را یک کشور کوچک ضعیف می‌بینیم و یکسری قدرت‌های بزرگ در جهان هستند که ما باید قابل اعتمادشان را پیدا کنیم. کار دیپلماسی قجری - سنتی این است که کشورهای با معرفت پیدا و به آنها اعتماد می‌کنند. در این نوع از دیپلماسی فرض بر این است که باید متکی و آویزان شد. اما باید به یک کشور با مرام تکیه کرد. برجام هم نتیجه همین دیپلماسی سنتی- قجری است. اعتماد سازی بر همین مبناست که ما نقد می‌دهیم تا به ما اعتماد کنند و بتوانیم به آنها آویزان شویم. همان سنتی که در گذشته کشورهای کوچک برای حفظ حاکمیت خود به امپراتوری‌های بزرگ سله و هدیه می‌دادند. همان کاری که عباس میرزا برای حکومت قاجار در زمان جنگ با روسیه انجام داد. در قرارداد گلستان و ترکمنچای شهر دادند تا حکمت حفظ شود. آقای ظریف هم در کمیته شورای روابط خارجی آمریکا رفته و اظهار کرده است به ما کمک کنید تا بمانیم این مطلب سری نیست. یعنی در اصلی‌ترین مکان تصمیم گیری آمریکا به طور واضح گفتند که کمک‌مان کنید تا از بین نرویم. این نوع دیپلماسی در سیاست خارجی علمی و سیاسی دنیا قرن ۱۹ برچیده شد.
ناشناس
Netherlands
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
آقای نوبری این دیپلمات با سابقه ادامه داد: در ابتدا گفتند که ما می‌خواهیم معیشت مردم را حل کنیم و با آمریکا مذاکره می‌کنیم. حتی گفته شد که مشکل آب خوردن مردم حل می‌شود اما بعد از 3 الی 4 سال به دلیل اینکه به آن اهداف نرسیدند می‌گویند ما کار مهم‌تری کردیم و آن برداشتن سایه جنگ از روی کشور بود. اما شما هدفتان این بود که با این مذاکرات مشکلات اقتصادی را حل کنید اکنون باید بازخواست شوید. باید مردم شما را بازخواست کنند. نه اینکه چهره خود را تغییر دهید و هدف دیگری معرفی نمایید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار