عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: باید فضایی فراهم کنیم که خودروسازان خود را مکلف به تقویت این صنعت کنند نه اینکه نوعی سربار برای اعتبارات عمومی دولت تلقی شوند.
فرهاد تجری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شرایط کنونی صنعت خودروسازی کشور اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر، برخی، از امتیازات و مزایایی که مسئولان برای کمک به صنعت خودروسازی به منظور اشتغالزایی و تقویت بنیه تولید داخلی انجام میدهند سوء استفاده میکنند.
وی افزود: علی رغم تمامی تسهیلات و امتیازاتی که در قوانین و سیاستگذاریها برای شرکتهای خودروساز به منظور حمایت از تولید داخلی پیش بینی شده است، اما نتوانستیم از این فرصت ها به خوبی استفاده کنیم. از سوی دیگر برای اینکه خودروهای داخلی بتوانند همپای رقبای خارجی، کیفیت محصولاتشان را افزایش داده و قدرت رقابت خود را بالا ببرند، بر خودروهای وارداتی عوارض سنگینی اعمال و عرصه را بر روی کالاهای خارجی بسته ایم اما متاسفانه آنچه امروز شاهد هستیم تنزل کیفیت تولیدات داخلی، بالا بودن قیمتها و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: ان شاالله تدبیرات لازم اتخاذ شود تا ضمن حمایت از خودروی داخلی صنعت خودروسازی، این صنعت بتواند در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق افزایش بودجه و کمک دولت به صنعت خودروسازی است، تاکید کرد: به هیچ وجه! معتقدم تا زمانی که چنین کمکهای عاریه و حاشیهای به خودروسازان ارائه شود این صنعت از مسیر تکاملی خود دور خواهد ماند.
تجری در پایان خاطرنشان کرد: سیاستهای کلی، نظارتها و مشوقهای لازم در صنعت خودروسازی تا جایی مطلوب است که از سقوط این صنعت جلوگیری کند. باید فضایی فراهم کنیم که خودروسازان خود را مکلف به تقویت این صنعت کنند نه اینکه نوعی سربار برای پول و اعتبارات عمومی دولت تلقی شوند.