ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، پس از بهرهبرداری و تحویل هزار مدرسه با ۶۰۰۰ کلاس، یک هزار مدرسه دیگر را از طریق بنیاد برکت در مناطق کمتر توسعهیافته، میسازد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در آستانهی سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، تفاهمنامهی ساخت هزار مدرسهی دوم برکت از سوی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزیر آموزش و پرورش امضا خواهد شد. براساس این تفاهمنامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت و با هماهنگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۱۰۰۰ مدرسهی دیگر برکت را تا پایان سال ۱۴۰۰ در مناطق کمتر توسعهیافتهی کشور خواهد ساخت. ارایهی برنامهی زمانبندی احداث مدارس و تأمین اعتبار مورد نیاز و تکمیل مدارس طبق برنامهی سالیانه از تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این تفاهمنامه است. پیشنهاد مکان ساخت مدارس با اولویت مناطق محروم، تأمین زمین مناسب و بدون معارض، تأمین کادر آموزشی و اداری مدارس، ادارهی مدارس و عدم تغییر کاربری مدارس نیز از تعهدات وزارت آموزش و پرورش در این تفاهمنامه به شمار میرود. مدرسهسازی یکی از بنیادیترین فعالیتهای اجتماعی و زیربنایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که از طریق بنیاد برکت در روستاها و مناطق کمتر توسعهیافتهی کشور انجام میشود. بنیاد برکت برای تأمین فضای مناسب، ایمن، استاندارد و مجهز آموزشی برای دانشآموزان ساکن مناطق کمتر توسعهیافته با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و ساخت مدارس برمبنای اعلام نیاز ادارههای کل آموزش و پرورش استانها با اولویت مناطق محروم و نیازمند انجام میشود. تاکنون ۱۰۰۰ مدرسهی برکت با ۶۰۰۰ کلاس درس و حجم سرمایهگذاری ۷۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) احداث و برای استفادهی دانشآموزان عزیز مناطق کمتر توسعهیافته، تحویل آموزش و پرورش شده است. تعداد ۲۰۵۰ روستا تحت پوشش مدارس برکت قرار گرفتهاند و ظرفیت دانشآموزپذیری مدارس بهرهبرداری شدهی بنیاد برکت بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر است. با احداث و تکمیل مدارس جدید برکت تا پایان سال ۱۴۰۰، شمار مدارس ساخته شده از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ۲۰۰۰ واحد خواهد رسید. مدارس برکت در راستای تحقق تدابیر رهبـر معظم انقلاب اسلامی «مدظلهالعالی» مبنی بر کمک به پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر توسعهیافتهی کشور و تلاش در جهت گسترش عدالت آموزشی در این مناطق انجام میشود.