کد خبر:۶۶۵۶۵۷

تخفیف ۳۰ درصدی بلیت قطار نوروزی

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی با اشاره به پیش بینی ۷۰۰ هزار صندلی برای سفرهای ریلی نوروز ۹۷ از تخفیف ۳۰ درصدی بلیت قطار در برخی ایام نوروز خبر داد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد رجبی گفت: با آغاز پیش فروش بلیت قطار سفر‌های نوروزی از روز یکشنبه گذشته در همان ساعات آغازین تمام بلیت‌های تهران مشهد برای روز‌های ۲۵ تا ۲۸ اسفند پیش فروش شد، اما در مسیر‌های سراسری دیگر مثل قزوین، کاشان، اصفهان به مشهد همچنان ظرفیت خالی وجود دارد.

وی با اشاره به دوره ۲۰ روزه سفر‌های نوروز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اظهار داشت: تا امروز ۲۰ درصد ظرفیت این شرکت ریلی با پیش بینی ۷۰۰ هزار صندلی فروخته شده و ۸۰ درصد مابقی خالی است.

وی ادامه داد: امکان خرید تلفنی بلیت از طریق سامانه تلفنی ۱۵۳۹ بطور ۲۴ ساعته وجود دارد و این مرکز به طور متوسط با صف انتظار ۸ نفر پاسخگوی شکایات و سؤالات مردم نیز هست.

محمد رجبی از افزایش ۲۵ سالن جدید به ناوگان ریلی این شرکت در سال ۹۷ خبر داد و افزود: اقدامات خوبی برای بازسازی و بهینه کردن سایر قطار‌ها به منظور آسایش و راحتی هموطنان انجام شده است.

وی ادامه داد: فروش خدمات گروهی در ایام نورزو ممنوع است و تمامی بلیت‌ها را مردم خریداری خواهند کرد و دارندگان بلیت با کارت شناسایی خود در ایستگاه‌ها کنترل می‌شوند تا هیچگونه بازار سیاهی شکل نگیرد.

محمد رجبی با اشاره به ثابت ماندن نرخ بلیت از آذر ۹۴ تاکنون به مردم توصیه کرد با برنامه ریزی و توزیع سفر‌های خود از تخفیف ۳۰ درصدی در برخی ایام نوروز بهره‌مند شوند و هزینه سفر خود را کاهش دهند.

نرخ جریمه کشیدن ترمز اضطراری قطار؛ ۱۰۰ هزار تومان

وی درباره نرخ جریمه کشیدن ترمز اضطاری قطار گفت: نرخ جریمه کشیدن ترمز اضطراری قطار ۱۰۰ هزار تومان است، اما با احتساب به تاخیر انداختن حرکت قطار‌های دیگر، نکات ایمنی و آزاد کردن دوباره ترمز به دلیل پیچیدگی‌های فنی به مراتب هزینه‌های بیشتری به ناوگان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمار ترمز‌های اضطراری کاهش یافته، اما همچنان کودکان به طور سهوی و برخی مسافران به دلیل عدم اطمینان از سوار شدن همراهان خود در ایستگاه‌های بین مسیر از ترمز اضطراری استفاده می‌کنند.

مدیرعامل این شرکت ریلی در خصوص علت نبود پزشک در قطار گفت: از آنجایی که قطار‌ها در فواصل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای به یک ایستگاه می‌رسند بنابراین در صورت نیاز پزشکی بلافاصله موضوع به ایستگاه منعکس و برای حضور اورژانس در ایستگاه و رسیدگی به امور درمانی مسافر تمهیدات لازم انجام می‌شود.

محمد رجبی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی سرمهمانداران قطار آموزش کمک‌های اولیه را آموختند و مجهز به دستگاه‌های تنفسی و کمک‌های اولیه هستند تا در صورت نیاز به خدمات اولیه اضطراری را تا پیش از رسیدن به ایستگاه به مسافران ارائه کنند.

وی همچنین از مسافران خواست در صورت موارد خاص و نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی پیش از سفر مسئولان قطار را در جریان بگذارند تا خدمات پوششی در اختیارشان قرار بگیرد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار