
صالحی عمران:
مدیریت آموزشهای مهارتی در دستور کار دانشگاه فنی و حرفهای قرار دارد
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای مدیریت آموزشهای مهارتی در کشور را جزو برنامههای در دستور کار این دانشگاه اعلام کرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اعضای هیأت علمی و مدرسان دانشکده و آموزشکدههای استان تهران با محوریت تبادل نظر در خصوص راهکارهای تقویت و توسعه آموزشهای عالی فنی و حرفهای دیدار و گفتگو کرد.
وی در این نشست گفت: خوشبختانه شناخت خوب و دقیقی از بدنه و تاریخچه دانشگاه فنی و حرفهای دارم، زیرا از ابتدای شروع کار و آغاز فعالیت در آموزش عالی، مدیریت و تدریس در دانشکده تربیت دبیر بابل، فعالیتهای پژوهشی، تحقیقاتی و علمی بنده در راستای آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای بوده است.
وی افزود: آسیب شناسی مدیریت آموزشهای مهارتی در کشور، ارائه راهبردها و راهکارهای مطلوب برای حل مشکلات و چالشها و ارتقای آموزشهای فنی و حرفهای از برنامههایی است که در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
رییس دانشگاه فنی و حرفهای عنوان کرد: در سازمانهای آموزشی جهان دو عنصر اصلی و مهم، دانشجویان و مدرسان هستند. اگر دانشجو نباشد عملا دانشگاه وجود خارجی نخواهد داشت بنده اعتقاد دارم وظیفه اصلی مدیران و کارکنان باید کمک به اعتلای دانشگاه و حرکت در مسیر تربیت دانشجویان ماهر و آچار بدست و در راستای حل معضل اشتغال دانش آموختگان باشد.
وی به تشکیل شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه اشاره کرد و گفت: بنده به برنامه ریزی و حرکت در راستای کیفیت بخشی آموزش و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههای مراکز تابعه و پرهیز از کمیت گرایی و استفاده از خرد جمعی بالاخص تجربیات و دانش اعضای هیأت علمی دانشگاه اعتقاد بالقوه دارم.
صالحی عمران با اشاره به بیانات ریاست جمهوری در جمع نخبگان علمی کشور خاطر نشان کرد: در برهه کنونی نگرش مسوولین کشور نسبت به آموزشهای مهارتی مثبت بوده و نقش حمایتی دارد لذا بایستی از این فرصت طلایی در جهت ارتقای دانشگاه فنی و حرفهای بهره برداری کنیم.
وی تصریح کرد: با اعتقاد به تأثیر ارتباطات انسانی و توجه به رفاهیات کارکنان در پیشبرد اهداف سازمانی به مدیران ستادی توصیه اکید داشته و دارم که در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به رفع نیازهای رفاهی و مطالبات قانونی کارکنان و استادان دانشگاه فنی و حرفهای همت کنند.
وی در این نشست گفت: خوشبختانه شناخت خوب و دقیقی از بدنه و تاریخچه دانشگاه فنی و حرفهای دارم، زیرا از ابتدای شروع کار و آغاز فعالیت در آموزش عالی، مدیریت و تدریس در دانشکده تربیت دبیر بابل، فعالیتهای پژوهشی، تحقیقاتی و علمی بنده در راستای آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای بوده است.
وی افزود: آسیب شناسی مدیریت آموزشهای مهارتی در کشور، ارائه راهبردها و راهکارهای مطلوب برای حل مشکلات و چالشها و ارتقای آموزشهای فنی و حرفهای از برنامههایی است که در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
رییس دانشگاه فنی و حرفهای عنوان کرد: در سازمانهای آموزشی جهان دو عنصر اصلی و مهم، دانشجویان و مدرسان هستند. اگر دانشجو نباشد عملا دانشگاه وجود خارجی نخواهد داشت بنده اعتقاد دارم وظیفه اصلی مدیران و کارکنان باید کمک به اعتلای دانشگاه و حرکت در مسیر تربیت دانشجویان ماهر و آچار بدست و در راستای حل معضل اشتغال دانش آموختگان باشد.
وی به تشکیل شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه اشاره کرد و گفت: بنده به برنامه ریزی و حرکت در راستای کیفیت بخشی آموزش و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههای مراکز تابعه و پرهیز از کمیت گرایی و استفاده از خرد جمعی بالاخص تجربیات و دانش اعضای هیأت علمی دانشگاه اعتقاد بالقوه دارم.
صالحی عمران با اشاره به بیانات ریاست جمهوری در جمع نخبگان علمی کشور خاطر نشان کرد: در برهه کنونی نگرش مسوولین کشور نسبت به آموزشهای مهارتی مثبت بوده و نقش حمایتی دارد لذا بایستی از این فرصت طلایی در جهت ارتقای دانشگاه فنی و حرفهای بهره برداری کنیم.
وی تصریح کرد: با اعتقاد به تأثیر ارتباطات انسانی و توجه به رفاهیات کارکنان در پیشبرد اهداف سازمانی به مدیران ستادی توصیه اکید داشته و دارم که در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به رفع نیازهای رفاهی و مطالبات قانونی کارکنان و استادان دانشگاه فنی و حرفهای همت کنند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.