آخرین اخبار:
کد خبر:۶۷۴۷۰۳
سامانی:

«حمایت از کالای ایرانی» پدیدآورنده نوعی حس وفاداری اقتصادی در جامعه است

سخنگوی وزارت کشور گفت: «حمایت از کالای ایرانی» پدیدآورنده نوعی حس وفاداری اقتصادی در جامعه است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در مورد اهمیت شعار سال رهبر معظم انقلاب و خرید کالای ایرانی بیان داشت: «حمایت از کالای ایرانی» از مبادی و اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است چراکه هر قدر گفتمان «حمایت از کالای ایرانی» در جامعه بیشتر تقویت و نهادینه شود به همان نسبت امکان تولید و اشتغال بهبود می‌یابد.

وی گفت: وضعیت نهایی اقتصاد سیاسی ایران و پتانسیل بالای آن برای عبور از بحران‌های بالقوه، بدون توجه به نقش و جایگاه تولید و مصرف کالا‌های ایرانی ممکن نیست. گرایش طبیعی به «حمایت از کالای ایرانی»، در صورت ترکیب با یک عنصر دیگر یعنی «سیاستی غیر نفتی»، هم زمان منافع فرد، نیاز‌های جامعه و ضروریات حاکمیت را به نحو بهتری برآورده می‎سازد.

سامانی تاکید کرد: «حمایت از کالای ایرانی» دارای بنیانی درون زا و برون نگر است چرا که جدا شدن و انزوا دشواری‌های خاصی در پی دارد. این سیاست، انتخابی عقلانی است چراکه هماهنگ کننده نظام تولید ملّی، مصرف ملّی و فراتر از آن، متضمن چند منفعت ملّی است.

سخنگوی وزارت کشور خاطر نشان کرد: از آن‌جمله حمایت دولت از تولید و مصرف کالای ایرانی، باعث رقابتی شدن نظام بازار داخلی می‌شود. در عین حال، با آگاهی جمعی، وحدت روحی و هویت ملّی همراه بوده و پدیدآورنده نوعی حس وفاداری اقتصادی در جامعه است. آشکار است که این سیاست می‌تواند باعث تشویق سرمایه‎گذاران و افزایش اعتماد‎به‎نفس آنان در سرمایه‌گذاری شده و این دو عامل امنیت بازار را در پی داشته باشد. در عین تعامل با اقتصاد جهانی، باعث شناخت بیش از پیش مزیت‌های نسبی و رقابتی اقتصاد ملی می‌شود.

وی گفت: اصولا ارتقاء قدرت تولید کالا‌های با کیفیت داخلی، به مراتب از مصرف این کالا‌ها پراهمیت‌تر است. سیاست «حمایت از کالا‌های ایرانی» در صورت تمهید بستر‌های نهادی، حقوقی و اجتماعی، قدرت تولیدی نسل‌های بعدی را تقویت و تأمین می‌نماید.

سامانی تصریح کرد: «حمایت از کالا‌های ایرانی»، راه‎حلی سریع و مقطعی نیست بلکه سیاستی بلند مدت با حمایت نامحدود دولت است. طبیعتا موفقیت این سیاست به نسبت آزادی‌های موجود در نظام بازار ایران و میزان تکامل و تنقیح قوانین اقتصادی، مهار سوداگری، مقابله با فساد اقتصادی، مردمی سازی اقتصاد، اعتماد به بخش خصوصی، رهایی تدریجی از وابستگی به درآمد نفت، اولویت بندی شریکان تجاری، ترجیح تولید بر واردات و ترجیح خرید کالای داخلی نسبت به کالای خارجی بستگی تام دارد.

وی در خاتمه گفت: این سیاست فقط در شرایطی مفید واقع می‌شود که توسط توده‌های مردم و حاکمیت پشتیبانی گردد. حمایت از کالای ایرانی باید توسط یک سازوکار مناسب بازرگانی داخلی حمایت شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
خواهشا همانند اقتصاد مقاومتی که منجر به نابودی تولید و افزایش بیکاری و ورود کالاهای بنجل چینی به کشور شد عمل نکنید. اولا ضوابط و فرمولهای نظارت و کنترل و حمایت دولتی از تولید کالای ملی را تدوین کنید تا مردم در تورم مواجه با گرانی بی منطق، افت شدید کیفیت و کمیت کالای ایرانی نشوند.
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار