طرح اخلاق محور «خوبی را معروف کنیم» در قالب مستند سازی تصویری از جلوههای مهربانی با خانواده، ,والدین، مردم، شهر، طبیعت و ... و ارسال آن به مسابقه عکس و پویش اجرا میشود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اکبر بختیاری دبیر اجرایی طرح اخلاق محور «خوبی را معروف کنیم» با اشاره به نقش مهم خانواده و شهروندان در ترویج خوبیها و مهربانیها در جامعه در باره اهداف کلی این طرح گفت: شناسایی و معرفی الگوهای سبک زندگی اسلامی و ایرانی به شهروندان، فراهم آوردن زمینههای گسترش فضایل اخلاقی در جامعه، تشکیل گروههای همیاری در زمینه ترویج فرهنگ مهربانی و بهره گیری از ظرفیتهای خانوادهها برای ترویج ارزشهای اخلاقی و رفتاری از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی افزود این طرح در دو بخش میدانی و بخش مسابقه عکس و پویش برگزار میگردد. در بخش میدانی برنامهها و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی با محوریت معرفی ارزشهای اخلاقی و رفتاری و فرهنگ نوع دوستی و مهربانی با مشارکت خانوادههای داوطلب و شهروندان برگزار خواهد شد.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۱ گفت: طرح «خوبی را معروف کنیم» توسط کلیه هموطنان از طریق حمایت و قادر ساختن آنان برای طراحی برنامهها و فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی صورت میگیرد، هم چنین میزان فراگیری و پوشش پیام طرح، میزان مشارکت مخاطبان، توجه به نیاز، رضایت، ابتکار و خوشنودی مخاطبان مورد توجه قرار گرفته و در قالب رویکرد میدانی اجرا میشود.
وی افزود: تشکیل و شبکه سازی گروههای «نیک یاری» توسط شهروندان و خانوادهها، طراحی و اجرای دهها فعالیت یا برنامه «نیک یاری» از طریق ایده پردازی و طراحی برنامهها و فعالیتهای ابتکاری کوچک، راه اندازی باشگاه «نیک یاری» شهر تهران، مستندسازی تجارب «نیک یاری» شهروندان، دستیابی به آثار (عکس) شهروندان تهرانی در قالب پویش (کمپین) "خوبی را معروف کنیم" و جریان سازی طرح «خوبی را معروف کنیم» با استفاده از آثار پویش از جمله دستاوردهای مورد انتظار در اجرای این طرح است.
بختیاری در باره جزییات بخش پویش (کمپین) «خوبی را معروف کنیم» گفت: در این بخش با برگزاری مسابقه عکس و پویش (کمپین) «خوبی را معروف کنیم» نسبت به جریان سازی طرح در فضای مجازی تلاش خواهیم کرد.
رییس فرهنگسرای رازی افزود: شهروندان میتوانند عکسهای خود و حتی دیگران از لحظات ناب مهربانی با مردم، خانواده، والدین، شهر و طبیعت را از طریق ربات تلگرام، تلگرام و اینستاگرام (تگ کردن) تا بیستم خرداد ماه ۹۷ به آدرسهای t.me/razi ۱۱ و t.me/khubibot و khoobi.ra.maruf.konim برای شرکت در مسابقه ارسال نمایند، هم چنین علاقمندان به منظور شرکت در کمپین نیز پس از آنکه عکس مورد نظر ار در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری کردند در متن تصویر با درج #خوبی- را-معروف-کنیم در کمپین طرح شرکت مینمایند.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با بیان اینکه به ۱۰ تن از برگزیدگان این پویش جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد اظهار داشت: علاقمندان برای دریافت فراخوان و جزییات بیشتر در باره موضوعات این پویش میتوانند به آدرس اینترنتی razi.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۴۲۳۳۵۳ تماس بگیرند.