عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: تجربه نشان داده افزایش نرخ بنزین به رشد استفاده از ناوگان عمومی منجر نشده است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شادمهر کاظم زاده با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص افزایش نرخ بنزین و تاثیرگذاری آن بر کاهش تصادفات جادهای و همچنین استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی، گفت: دولت باید به فکر راهکار دیگری برای کاهش تصادفات و همچنین تمایل بیشتر مردم برای استفاده از ناوگان عمومی باشد، زیرا تجربه نشان داده گرانی بنزین این موضوعات را در پی ندارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کاهش سرعت مجاز تردد در اتوبانها و بزرگراهها شاید تاثیراتی در کاهش سوانح رانندگی کشور داشته باشد، افزود: در کشور سابقه گران شدن بنزین و رسیدن نرخ آن به لیتری ۱۰۰۰ تومان را داشتهایم، اما این موضوع باعث کاهش ترددها نشد بنابراین این فرضیه به کل رد میشود.
دولت باید به دنبال مولفههای تاثیر گذار در بهبود وضعیت رانندگی باشد
نماینده مردم ایلام، دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید به دنبال مولفههای تاثیر گذار در بهبود وضعیت رانندگی و همچنین استفاده بیشتر مردم از ناوگان عمومی باشد، تصریح کرد: تامین زیرساختها و تسهیل شرایط استفاده از ناوگان عمومی دو مولفه مهم است که به تدریج به استفاده بیشتر مردم از این ناوگان و کاهش تردد خودروهای شخصی کمک میکند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با فرهنگ سازی استفاده از خودروی تک سرنشین در کشور را کاهش دهند، گفت: گرانی بنزین هیچ گاه به عقب نشینی مردم نسبت به استفاده از خودروی شخصی نشده است بنابراین دولت باید با آموزشهای لازم این فرهنگ را نهادینه کند.
مسئولان باید به تبعات اظهارات خود واقف باشند
کاظم زاده با بیان اینکه مسئولان باید به تبعات اظهارات خود واقف باشند، افزود: در شرایط فعلی اقتصاد کشور زمزمه گرانی بنزین جو روانی کشور را آشفتهتر کرده و به هیچ حوزهای کمک نخواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه حتی ارزان بودن ناوگان عمومی مولفه خوبی برای ایجاد رغبت در مردم در خصوص استفاده از این ناوگان نیست، تصریح کرد: دولت باید به دنبال اتخاذ شیوهای باشد که مردم استفاده از این ناوگان را به نسبت سهولت تردد و سایر مولفهها به خودروی شخصی ترجیح دهند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید تیمی به بررسی دقیق مولفههای تاثیر گذار در کاهش تصادفات جادهای و همچنین افزایش رغبت مردم در استفاده از ناوگان عمومی بپردازد تا بتوان تصمیم درستی در این حوزه گرفت.
ناوگان عمومی فرسوده ست.قطار سریع السیر شهری با سرعت حداقل ۲۵۰ کیلومتر باید جایگزین بشه بین شهرها نزدیک و دور..ببار هزینه کنند یه عمر استفاده کنند مگه از جیب خودشان هم غصه میخورن
آخه نماینده به اصطلاح مردم مگه ناوگان عمومی شما برای قتل عام کردم وخودکشی عمل نمیکند شما عملا میخواهید مردم را ترغیب به خودکشی نمایید .یا شاید در پشت پرده جریانی در خال وقوع است که میخواهند مردم سرگرم خبر احتمال افزایش قیمت بنزین شوند
به جای این که به مردم نون بدهند.نون مردم را آجر می کنند.عوض این که به فکر عریض کردن.اتوبان باشند با این ماشین های درپیتی سرعت رو کم می کنند.جریمه های رو زیاد می کنند.به کجا داریم میریم.مردم را آتش زیر خاکستر نکنید.
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.