کد خبر:۶۸۰۲۶۳

ساماندهی ثبت سفارش ابلاغ شد

سازمان توسعه تجارت بخشنامه فرآیند ساماندهی ثبت سفارش در راستای تسهیل امور متقاضیان را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سازمان توسعه تجارت در راستای تسهیل امور متقاضیان و در اجرای تصویب‌نامه‌ هیات وزیران در جهت ساماندهی و یکپارچه‌سازی طی بخشنامه‌های فرآیند ساماندهی ثبت سفارش را ابلاغ کرد. 

در این ابلاغیه خطاب به علی آبادی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات آمده است: در راستای تسهیل امور متقاضیان و در اجرای تصویب‌نامه شماره 4353. ت 55300 ه مورخ 97.1.22 هیات محترم وزیران در جهت ساماندهی و یکپارچه‌سازی فرآیند ثبت سفارش موارد ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

1 - تمامی ردیف تعرفه‌های باقی مانده در سامانه ثبتارش به سامانه جامع تجارت انتقال یافته و کلیه متقاضیان دریافت مجوز ثبت سفارش (اعم از افتتاح یا تمدید) صرفا از درگاه سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. 

2 - فرآیند ویرایش در ثبت سفارشات بانکی: 

در دوره اعتبار ثبت سفارش بانکی، ویرایش همانند آنچه که تابحال در ثبت سفارش بانکی عمل می‌شده است مبنا خواهد بود. 

در صورت انقضاء مهلت اعتبار ثبت سفارش بانکی، حداکثر یکبار تمدید مجاز خواهد بود و اعتبار آن تا سقف 180 روز پس از تاریخ صدور ثبت سفارش اولیه می‌باشد. 

3 - فرآیند ویرایش در ثبت سفارشات غیربانکی: 

در دوره اعتبار ثبت سفارش: اصلاحات و ویرایش همانند ثبت سفارش بانکی بلامانع است. 

در دوره اتمام اعتبار ثبت سفارش: هرگونه ویرایش و یا تمدیدی نیازمند اخذ مجوز کمیته ماده 14 تصویب نامه مورخ 1397.1.22 هیات وزیران می‌باشد و یا درخواست ثبت سفارش جدید بانکی انجام شود. 

مجتبی خسروتاج

معاون وزیر در امور صادرات

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار