آخرین اخبار:
کد خبر:۶۸۲۲۲۷
شریعتی نیاسر:

یکپارچه سازی مهارت‌های آموزشی یکی از افتخارات وزارت علوم در دانشگاه‌ها است

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: "یکپارچه سازی مهارت‌های آموزشی" و ایجاد بستر سازی عملیاتی شدن از افتخارات وزارت علوم در دانشگاه‌ها است که اگر به صورت جدی به آن توجه شود نگاه‌های فراجهانی به ایران و سیستم آموزشی مهارتی آن خواهد شد.
به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی شریعتی نیاسر در اجلاس سراسری روسای دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: اساسا در هرجایی که نام فنی و حرفه‌ای مطرح می‌شود به طور ناخودآگاه بحث مهارت و توانمندی در ذهن تداعی می‌شود بنابراین بین این دانشگاه و علمی کاربردی یک پیوند ناگسستنی وجود دارد که می‌توانند در امر مهارت افزایی، توسعه و گسترش مهارت‌ها و قابلیت‌های نسل جوان ما نقش مهمی ایفا کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی جامعه ما وضعیت فرهنگی خانواده‌ها در حدی است که میل به سوی رشته‌های تجربی و نظری بیشتر از دروس فنی و مهارتی است که این نگرش خطا است.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: یکی از گام‌های بسیار جدی که از سال ۹۳ آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد، بحث آمایش آموزش عالی بود. صاحب‌نظران مختلفی در بخش‌های مختلف آموزشی تیم‌های مختلفی تشکیل دادند و سرانجام در اسفند ۹۴ بحث آمایش عالی مصوب شد. این را بدانید در اهمیت نظام مهارتی همین بس که از هشت بند تکلیفی آموزش عالی، یک بند به صورت مرتبط و یک بند به صورت نامرتبط به نظام مهارتی مربوط می‌شود.

وی همچنین در ادامه توجه به آموزش‌های مهارتی را جدی ارزیابی نمود و تاکید کرد: یکی از نکات ظریفی که در این بحث به آن پرداخته می‌شود، بحث "یکپارچه سازی مهارت‌های آموزشی" و ایجاد بستر سازی عملیاتی شدن آن در دانشگاه‌ها است که به عنوان یکی از افتخارات وزارت علوم در دانشگاه‌ها به شمار می‌رود که اگر به صورت جدی به آن توجه شود نگاه‌های فراجهانی به ایران و سیستم آموزشی مهارتی آن خواهد شد.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، اهمیت آموزش‌های مهارتی را در سفری که اخیرا به آلمان داشتیم به صورت عینی مشاهده نمودیم که نظام مهارتی موجود در ایران در خارج از مرز‌های ایران، بسیار باارزش و قابل توجه است. غافل از این که در خود ایران توجه‌ها بسیار کم و کمرنگ است.

 شریعتی نیاسر در ادامه افزود: در هر صورت ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که یک هجمه حساب شده کارشناسانه و همه‌جانبه در جامعه نسبت به جایگاه نظام آموزش عالی مبتنی بر مهارت شکل گرفته است. اکنون وقت آن فرا رسیده است این معادله بر هم ریخته شود و با بالا بردن انگیزه تحصیل و روانه نمودن آن به سوی تولید، کار‌های زیادی انجام بدهیم.

وی همچنین به حمایت همه جانبه سازمان برنامه و بودجه از راهکار‌های تولیدی بخش‌های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه آموزش‌های مهارتی، خواهیم توانست گام‌های اساسی در آموزش عالی برداریم، همچنان که با اقدام اخیر شورای برنامه‌ریزی آموزش‌های مهارتی، این بخش مهم دانشگاهها، می‌تواند جایگاه حقوقی خود را پیدا کند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار