رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر تقویت ارائه خدمات به مردم در بستر الکترونیک و موبایلی گفت: سازمان حج و زیارت نیز بهرهگیری از پیامرسانهای داخلی را مدنظر قرار داد و در این رابطه تفاهمنامهای را با پیامرسان گَپ به امضا رسانید.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمید محمدی و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی صمیمانه درباره موضوعاتی مانند فضای مجازی، پیامرسانهای داخلی و تکنولوژیهای نوین ارتباطی برای بهرهگیری زائران کشورمان در حج تمتع و عتبات عالیات، تبادل نظر کردند.
رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار با اشاره به قصد این سازمان برای ارائه خدمات آنلاین به زائران، از تفاهمهای انجام شده با تعدادی از کسب و کارهای نوپا برای ارایه خدمات به زائران خبر داد.
محمدی با اشاره به جمعیت ۸۵ هزار نفری زائران خانه خدا افزود: این تعداد به همراه خانوادههای زائران و همچنین مدیران و عوامل گروه مخاطبی هستند که میتوانند از خدمات آنلاین سازمان حج و زیارت بر بستر دولت الکترونیک استفاده کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به بهره گیری از پیام رسانهای داخلی برای اطلاع رسانی مطلوب به زائران در راستای سرعت، جامعیت و دقت تاکید کرد. محمدی افزود: ارتباط سازمان حج و زیارت نه تنها با زائران بلکه با مجموعهای از کاروان ها، مدیران، عوامل و قشر زیادی از مردم جامعه است و در این راستای اطلاع رسانی، از راهبردهای مختلفی مانند سایت، بروشور، بخش نامه ها، کلاسهای آموزش، ظرفیت مدیران کاروانها و روحانیون بهره گرفته ایم. وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه قشر زیادی از مردم با دستگاه خدمات رسانی مانند سازمان حج در رابطه هستند، ما نیز تصمیم گرفتیم با توجه به تاکیدات مسئولان مبنی بر بهره گیری از پیام رسانهای داخلی، بدین سمت و سو حرکت کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم که اطلاعرسانی خود را در بستر پیام رسانهای داخلی ایجاد کنیم و در این رابطه نیز اقدامات قابل توجهی انجام دادیم. رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که با توجه به اقبال جامعه به بهره گیری از خدمات الکترونیک و خدمات موبایلی، ما نیز ارائه خدمات به مردم را در بستر موبایلی تقویت کنیم که این خدمات میتواند شامل ثبت نام، ارائه خدمات و ... به زائران است.
محمدی گفت: بعد از تاکیدات مسئولان کشور مبنی بر عدم استفاده از پیام رسانهای غیر بومی، سازمان حج و زیارت نیز بهرهگیری از پیامرسانهای داخلی را مدنظر قرار داد و در این رابطه تفاهمنامهای را با پیامرسان گَپ به امضا رسانید.
وی خواستار همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان حج و زیارت شد و تاکید کرد: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میخواهیم که راهبردهای لازم برای بهرهگیری از پیامرسان داخلی گپ را مورد توجه قرار دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست با بیان اینکه در دنیا استفاده از موبایل و پیام رسانها برای رفع نیازها در حال فراگیر شدن است، گفت: این بدین دلیل است که استفاده از گوشیها همراه در دنیا فراگیر شده و همیشه همراه شخص است.
وی با اشاره به افتتاح فاز نخست اپلیکیشن "دولت همراه" در این هفته افزود: سازمان حج و زیارت میتواند برای ارایه خدمات زوار از طریق دولت همراه اقدام کند و علاوه بر آن درگاههای متفاوتی نیز در دسترس کاربران قرار دهد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شاخصههای دولت الکترونیک را ارایه خدمات به شیوههای مختلف دانست و اظهار کرد: باید برای ارایه خدمات روشهای مختلفی را معرفی کرد تا مردم بتوانند به هر روشی که میتوانند از آنها استفاده کنند. آذری جهرمی با بیان اینکه هم اکنون از طریق دولت همراه با احراز هویت خدماتی، چون دریافت و پرداخت قبوض و خدمات بیمهای ارایه شده است، تصریح کرد: این خدمات بتدریج درحال کامل شدن است که یکی از آنها، خدمات حج میتواند باشد که میتوان درگاهی را روی پیام رسانهای داخلی برای استفاده از کاربران ارایه کرد.
وی ارایه خدمات به زائران از سوی پیام رسانهای بومی را قابل تقدیر دانست وخاطر نشان کرد: این عمل در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از محصول و کالای ایرانی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی حمایت از آن را دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نگاه توسعهای در ارایه خدمات ملی در عرصه فضای مجازی گفت: اگر سازمان حج و زیارت خدماتی برای ارایه دارد ظرف مدت یک هفته میتواند از طریق پنجرهای در دولت الکترونیک آنرا در دسترس مردم قرار داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: از اینکه سازمان حج و زیارت پیرو رویکرد مسولان و مردم به استفاده از پیام رسانهای داخلی اهتمام کرده است جای تشکر و قدردانی دارد. جهرمی با استقبال از رویکرد سازمان حج و زیارت در بهره گیری از پیام رسان داخلی گپ اظهار کرد: بنده شخصا با مدیر عامل پیامرسان انتخاب شده صحبت خواهم کرد تا زیر ساختهای مدنظر را تقویت کند و دغدغههای سازمان حج و زیارت را مورد تاکید قرار دهد.
وی همچنین با بیان اینکه بهرهگیری از اپلیکیشن دولت همراه میتواند برای سازمان حج و زیارت موثر باشد، گفت: برای این منظور کارشناسان فنی وزارت ارتباطات و سازمان حج و زیارت میتوانند به بررسی و تبادل نظر بپردازند.