مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حوزه توانمندسازی برنامههای علوم پزشکی بیرجند برگزاری دوره فلوشیپ سطح یک و دو و تعمیم آموزشها به دانشجویان و کارکنان در دست اقدام است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود گنجیفر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری از آبانماه سال گذشته آغاز شده است.
گنجیفر تصریح کرد: تشکیل کمیته علمی، کمیته اجرایی، کمیته تخصصی و هیئت داوران در راستای برگزاری این جشنواره انجام شده است.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: برگزاری کارگاههای فرآیند نویسی، دریافت ۳۶ فرآیند آموزشی شامل شش فرآیند برتر دانشگاهی، سه فرآیند برتر کلان منطقهای و یک فرآیند کشوری، ارسال ۵۶ مقاله به دبیرخانه همایش کشوری آموزش پزشکی و برگزاری هفته آموزش به شیوه متفاوت از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.
وی به عملکرد این مرکز اشاره کرد و گفت: تصویب ۴۷ طرح تحقیقاتی پژوهش در آموزش در سه سال اخیر، چاپ ۲۰ مقاله پژوهشی برگرفته از طرحهای پژوهش در آموزش، نیازسنجی و تعیین اولویتهای پژوهش در آموزش، طراحی فرآیندتغییر برنامه درسی و تأسیس رشته جدید، ارزیابی و صدور گواهی ۳۴ لاک بلوک و دهها طرح درس و طرح دوره به صورت حضوری و غیرحضوری، برگزاری ۵۰ کلاس و کارگاه برای رشته پزشکی، برگزاری ۲۰ کارگاه و کلاس برای رشتههای غیرپزشکی و برگزاری ۲۳ آزمون آسکی و صلاحیت بالینی از مهمترین اقدامات این مرکز بوده است.
گنجیفر با اشاره به برنامههای سال جاری مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در حوزه توانمندسازی این برنامهها شامل برگزاری دوره فلوشیپ سطح یک و دو و تعمیم آموزشها به دانشجویان و کارکنان، ارزشیابی گروههای آموزشی و اعضاء هیئت علمی، در حوزه مرکز مهارتهای بالینی شامل تکمیل و تجهیزات، استفاده از روشهای مجازی برای آموزش و آزمونهای مهارتی، تشکیل کمیته علمی مراکز و اجرای آزمون صلاحیتهای بالینی برای همه رشتهها، در حوزه مرکز یادگیری الکترونیک شامل کارگاههای تولید مدیا، برگزاری آزمون الکترونیک، تدوین فرآیند موفق، مدرسه پاییزه، یادگیری الکترونیک برای دانشجویانو گسترش تولید محتواهای آموزشی، تشکیل کمیته مشورتی دانشجویی، حمایت از طرحهای توسعهای آموزش، پایش استادمشاور، ارزیبای سیستماتیک و بازنگری برنامههای درسی و طراحی و انتشار الکترونیک دانشنامه آموزش پزشکی از جمله این برنامهها است.