
کد خبر:۶۸۶۱۱۱
معاون سازمان بنادر:
تهدید برگشت تحریم فضاسازی است
معاون سازمان بنادر در واکنش به اخبار مروبط به توقف فعالیت شرکت مرسک با اعلام اینکه کل فعالیت تجاری شرکت مرسک کمتر از ۲.۵ درصد عملیات کانتینری ایران بوده است، گفت: در ۶ سال گذشته و پس از امضای برجام، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده در واکنش به توقف فعالیت شرکت کشتیرانی مرسک در بنادر ایران و آنچه تهدید برگشت تحریمها پیش روی فعالان صنعت دریایی و بندری خوانده میشود، آن را فضا سازی رسانهای عنوان کرد و گفت: کل فعالیت حمل و نقل این شرکت کشتیرانی در بنادر ایران در دوره پسابرجام در سال ۹۶ چیزی حدود ۵۵ هزار TEU بود که در قیاس با کل حجم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی طی یک سال گذشته، کمتر از ۲ و نیم درصد خدمات عملیات بندری را شامل میشود.
محمدعلی حسن زاده افزود: آمار استخراجی از عملکرد سال گذشته سازمان بنادر نشان میدهد در حال حاضر، جا به جایی کانیتنر از بندر شهید رجایی توسط ۳۰۵ شرکت کشتیرانی در قالب شرکتهای لاینری (خطوط مستقیم کشتیرانی)، فیدری (شرکتهای کوچک کشتیرانی)، باکس اپراتورها (شرکتهایی که خودشان کشتی ندارند و تنها کانتینر دارند) و SOC (شرکتهایی که مالک کانتینر هستند) به بندر شهید رجایی انجام میشود که نشان دهنده تنوع ارائه کنندگان حمل و نقل کالاهای کانتینری است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال ۱۳۹۱ به جهت تحریم اپراتور ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی در ایران، تردد کشتیهای شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شد و در حقیت در ۶ سال گذشته و پس از امضای برجام، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدر رجایی بیشتر به صورت باکس اپراتور بوده نه خط کشتیرانی.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جا به جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
محمدعلی حسن زاده افزود: آمار استخراجی از عملکرد سال گذشته سازمان بنادر نشان میدهد در حال حاضر، جا به جایی کانیتنر از بندر شهید رجایی توسط ۳۰۵ شرکت کشتیرانی در قالب شرکتهای لاینری (خطوط مستقیم کشتیرانی)، فیدری (شرکتهای کوچک کشتیرانی)، باکس اپراتورها (شرکتهایی که خودشان کشتی ندارند و تنها کانتینر دارند) و SOC (شرکتهایی که مالک کانتینر هستند) به بندر شهید رجایی انجام میشود که نشان دهنده تنوع ارائه کنندگان حمل و نقل کالاهای کانتینری است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال ۱۳۹۱ به جهت تحریم اپراتور ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی در ایران، تردد کشتیهای شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شد و در حقیت در ۶ سال گذشته و پس از امضای برجام، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدر رجایی بیشتر به صورت باکس اپراتور بوده نه خط کشتیرانی.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جا به جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.