نقش نفوذ خارجی و غفلت داخلی در تداوم سیاست‌های کاهش نسل
چرا بحران جمعیت دغدغه مسئولان نیست؟
«نیکولاس ابرشتات» از محققان انستیتو انترپرایز آمریکا در مقاله‌ای می‌نویسد: کاهش نرخ باروری در ایران طی ۳۰ سال گذشته حیرت انگیز و معادل ۷۰ درصد بوده است. این میزان یکی از سریع‌ترین و چشمگیرترین آمار‌های کاهش باروری در تاریخ بشر بوده است!
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
جایی که مانند اول انقلاب اشتغال مطمئن دولتی و تامین اقتصادی مطمئن کوپنی وجود داشته باشد هرگز با دهه هفتاد تا الان با شرایط اقتصادی مضطرب و فشار بر اقشار متوسط قابل مقایسه نیست. مردم همیشه شرایط بد اما پایدار را به شرایط متوسط اما ناپایدار ترجیح می دهند. در شرایطی که هیچ آینده قابل پیش بینی برای فرزندان قابل تصور نیست چرا باید فرزند آوری کرد؟

یک کشاورز فقیر هندی می داند که فرزندانش در بدترین حالت مثل خود اوخواهند بود و ضمنا عصای دست و بیمه دوران پیریش هستند. یک شیخ ثروتمند قطری هم می داند که فرزندانش مثل خودش - حداقل تا چند نسل بعد - غرق در رفاه خواهند بود و نگران فرزند آوری نیست. هر دو آنها - شیخ قطری و کشاورز هندی - فرزندان زیاد می خواهند. اما یک خانواده متوسط ایرانی که با زحمت خود را در شرایط ناپایدار اقتصادی نگهداشته چه؟ آیا می تواند ضمانت کند فرزندانش در آینده پدر و مادرشان را بخاطر ایجاد آنها لعن ونفرین نخواهند کرد؟
ارسال نظرات
آخرین اخبار