کد خبر:۶۸۶۶۴۷

جزئیات طرح صدور شناسه کالا برای انواع خودرو/۶۲۸ شناسه در ۱ ماه صادر شد

با شروع فرآیند اجباری شدن شناسه دار کردن انواع خودرو از ۵ اردیبهشت ماه سال جاری، ۶۲۸ شناسه کالای فعال برای این گروه کالایی صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به استناد دستورالعمل ابلاغی اردیبهشت ماه سال جاری وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص شناسه دار شدن خودروهای سواری، خودروهای تجاری حمل بار، خودروهای تجاری حمل مسافر، ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی و موتورسیکلت از تاریخ 05/02/1397 فرآیند جدید به صورت زیر طی می‌شود:

  • ثبت و دریافت شناسه کالا توسط دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • ایجاد ارتباط و هماهنگی بین شناسه کالا و نمایندگی توسط همان دفتر
  • ثبت سفارش انواع خودرو تنها از طریق سامانه جامع تجارت و بر اساس شناسه کالا
  • بررسی ضوابط و مجوزهای مربوطه به صورت الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی

گروه‌های کالایی دخانیات، تجهیزات دارای سیم‌کارت، پوشاک، لوازم خانگی، داروهای دامی و داروهای انسانی از جمله گروه‌های کالایی بودند که شناسه کالا را اخذ کرده و فرآیند واردات و ثبت سفارش آنها با شناسه کالا صورت می‌گیرد. در حال حاضر نیز این روند برای انواع خودرو الزامی شده و پس از دریافت شناسه کالای این گروه کالایی، ثبت سفارش خودرو نیز بر اساس شناسه کالا صورت خواهد گرفت.

با توجه به این فرآیند جدید طی شده از تاریخ مذکور تا به امروز آمار ارائه شده از منابع ذیربط به صورت زیر است:

جزئیات طرح شناسه کالا برای انواع خودرو

تعداد شناسه های صادرشده فعال در سامانه شناسه کالا در گروه خودرو

628

تعداد نمایندگی های الکترونیکی صادر شده در گروه خودرو بر اساس شناسه کالا

39

تعداد پیش فاکتور ثبت شده در سامانه جامع تجارت

589

تعداد ثبت سفارش نهایی شده در سامانه جامع تجارت

326

گفتنی است، با توجه به آماده شدن بسترهای سامانه شناسه کالا  و نیز در راستای عمل به تکالیف آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیر دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد تا فرآیند اخذ شناسه کالا را برای انواع خودرو پیگیری کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار