کد خبر:۶۸۷۹۰۰
معاون امور ناوگان شرکت راهآهن مطرح کرد
ورود ۱۰۰ واگن مسافری و ۲۸۰۰ واگن باری به ناوگان ریلی در سال ۹۷
تفقدی گفت:امسال ۱۳۴ دستگاه لکوموتیو، ۲۸۰۰ دستگاه واگن باری و ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری و ریلباس به ناوگان ریلی اضافه شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجتبی تفقدی معاون امور ناوگان شرکت راهآهن با اشاره به برنامه سال ۹۷ شرکت راهآهن در بخش ناوگان اظهار کرد:شرکت راهآهن در نظر دارد در قالب یک برنامه عملیاتی ۱۳۴ دستگاه لوکوموتیو، ۲۸۰۰ دستگاه واگن باری، ۵۴ دستگاه واگن مسافری بینشهری و ۴۶ دستگاه ریلباس به ناوگان ریلی اضافه کند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت جابه جایی ۸۲ میلیون تن بار، ۱۵ میلیون نفر مسافر بینشهری و حمل ۷ میلیون نفر مسافر حومهای تحقق این برنامه میتواند به تسهیل جابه جایی بار و مسافر و افزایش ظرفیتهای حمل کمک شایانی کند.
معاون ناوگان شرکت راهآهن با اشاره به اقدامات انجامشده در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده ریلی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به حساسیت بیشتر واگنهای مسافری و جهت ایجاد ایمنی و رفاه بیشتر برای مسافران، برنامه از رده خارج کردن واگنهای مسافری با سن بالا از سال ۱۳۹۴ در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تا انتهای سال ۱۳۹۶، تعداد ۶۱۵ دستگاه واگن مسافری با عمر بالا از رده خارج شد.
وی افزود: با این کار سن متوسط واگنهای مسافری حدود ۱۰ سال کاهش یافته است و طبق برنامه پایان تیرماه ۱۳۹۷ حداکثر ۳۹۷ دستگاه واگن مسافری از رده خارج میشود که بر این اساس در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر واگنهای مسافری در گردش به ۲۰.۳۳ سال خواهد رسید.
تفقدی با بیان اینکه هدف بلندمدت شرکت راهآهن در بخش ناوگان، کاهش متوسط عمر انواع ناوگان ریلی تا ۱۵ سال است گفت: در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر لکوموتیو در گردش به ۳۱.۵۷ سال و متوسط عمر واگن باری در گردش به ۲۲.۶۵ سال خواهد رسید.
وی افزود: با توجه به ظرفیت جابه جایی ۸۲ میلیون تن بار، ۱۵ میلیون نفر مسافر بینشهری و حمل ۷ میلیون نفر مسافر حومهای تحقق این برنامه میتواند به تسهیل جابه جایی بار و مسافر و افزایش ظرفیتهای حمل کمک شایانی کند.
معاون ناوگان شرکت راهآهن با اشاره به اقدامات انجامشده در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده ریلی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به حساسیت بیشتر واگنهای مسافری و جهت ایجاد ایمنی و رفاه بیشتر برای مسافران، برنامه از رده خارج کردن واگنهای مسافری با سن بالا از سال ۱۳۹۴ در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تا انتهای سال ۱۳۹۶، تعداد ۶۱۵ دستگاه واگن مسافری با عمر بالا از رده خارج شد.
وی افزود: با این کار سن متوسط واگنهای مسافری حدود ۱۰ سال کاهش یافته است و طبق برنامه پایان تیرماه ۱۳۹۷ حداکثر ۳۹۷ دستگاه واگن مسافری از رده خارج میشود که بر این اساس در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر واگنهای مسافری در گردش به ۲۰.۳۳ سال خواهد رسید.
تفقدی با بیان اینکه هدف بلندمدت شرکت راهآهن در بخش ناوگان، کاهش متوسط عمر انواع ناوگان ریلی تا ۱۵ سال است گفت: در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر لکوموتیو در گردش به ۳۱.۵۷ سال و متوسط عمر واگن باری در گردش به ۲۲.۶۵ سال خواهد رسید.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.