به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، اعتضاد رضوی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حوزه طب هنر در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت علوم رشته ی هنردرمانی که رشتهای بین رشتهای است را راه اندازی کرده و در حال برنامه ریزی برگزاری کارگاه ها و دوره های کوتاه مدت هستیم.
رضوی ادامه داد: به دنبال اعتبار بخشی بینالملل در دانشگاه هستیم در این راستا در حوزه اخلاق حرفه ای و پروفشنالیسم(کدهای اخلاقی) فعالیتهای گستردهای اتجام شده است به نحوی که شورای عالی اخلاق در سطح دانشگاه راهاندازی و تغییر برنامه درسی در دروس مختلف جهت تاثیرگذاری در اعتلای اخلاق حرفهای در برخی دانشکدهها آغاز شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تبیین کدهای اخلاقی در برخی رشتهها نیز آغاز شده است و کارگروه اخلاق حرفهای با کمک شورای عالی اخلاق پیگیر این موازین است، در سطح منطقه نیز فعالیت های خوبی با هماهنگی همه واحدهایی که در این قضیه مرتبط هستند در حال انجام است.
وی به سایر بستههای تحول اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه علوم دندانپزشکی دانشگاه مشهد توانسته وظیفه خود را به عنوان یک ماموریت ویژه ملی تا حدی انجام دهد و بازنگری کوریکولوم دندانپزشکی عمومی را به سرانجام رسانده و ضمن تشکیل کارگروه، ابلاغ کند.
رضوی تصریح کرد: اعتلای آموزش مجازی و اعتلای اخلاق حرفه ای در حوزه دندانپزشکی نیز بسته هایی است؛ که سابق بر این در حوزه مشترک در خصوص آن صحبت شده و در حوزه ماموریت ویژه ملی به طور خاص پیگیر اجرای آن هستیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: کلینیکهای ویژه در بیمارستان امید شکل گرفته، مرکز طب تسکینی ساخته شده است و به دنبال مجوزهایی برای طراحی برنامه ریزی هستیم. همچنین به دنبال ایجاد مرکز بازتوانی بوده و امیدواریم مرکز جامع توانبخشی و مرکز بازتوانی دانشگاه شکل گیرد.
وی تصریح کرد: در حوزه تغذیه، نقشه آمایش علوم تغذیه در سطح کشور در حال انجام است و به زودی ابلاغ خواهد شد. بر این اساس مشخص می شود توسعه علوم تغذیه در کدام رشته ها و به چه شکل باید باشد؛ که در این خصوص هماهنگی خوبی بین دانشکده های تغذیه و اساتید تغذیه در سطح کشور ایجاد شده است.
رضوی تاکید کرد: در حوزه علوم اعصاب دپارتمان علوم اعصاب راه اندازی شد و رشد بسیار خوبی به لحاظ مقالات، پژوهش ها و زمینه های جدید داشته است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در این راستا با جامع جراحان کشور آلمان و دانشگاه مونستر قرار داده بسته شده است و به دنبال این هستیم که در حوزه بالین نیز تعالی علوم اعصاب شکل بگیرد.
وی اظهار کرد: برهمین اساس در بیمارستان ۶۱۰ بخشی به عنوان مرکز جامع صرع برای درمان صرع های پیشرفته و مقاوم در نظر گفته شده است تا با همکاری گروه نورولوژی و اساتید گروه نوروسرجری به صورت اینتر دسیپلینر راه اندازی شود.
رضوی یادآور شد: پروسه اعتبار بخشی نیز به خوبی توانسته است به اعتلای بیمارستان های آموزشی کمک کند. بر این اساس شش بیمارستان دانشگاه(بیمارستان های قائم(عج)، امام رضا(ع)، ام البنین(س)، خاتم الانبیا(ع)، امید، ابن سینا و هاشمی نژاد) توانسته اند اعتبار بخشی آموزشی دریافت کنند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برخی بیمارستان ها در یک یا دو بخش یا بیشتر جنبه آموزشی دارند؛ که این بخش ها به یک بیمارستان مادر آموزشی مرتبط است.
وی در پایان یادآور شد: در تلاش هستیم برنامه های آموزشی در حوزه بالین را متناسب با استانداردهای اعتبار بخشی و شاخص های اعتبار بخشی روز به روز ارتقا داده و کیفی سازی کنیم.