کد خبر:۶۹۲۸۱۵
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

پل تقاطع بلوار ارتش-امام علی افتتاح شد/ افتتاح ۵پروژه همزمان در تهران

بنابر اعلام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران امروز در قالب افتتاح ۵ پروژه عمرانی شهر تهران، پل تقاطع بلوار ارتش-امام علی نیز به بهره‌برداری رسید.
ایرج معزی در افتتاح پروژه‌های شهر تهران اظهار داشت: ۵ پروژه پل دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب بلوار ارتش به همراه مسیر راستگرد غرب به جنوب تقاطع، فاز نخست تونل ارتباطی خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی، مقاوم سازی و تغییر وضعیت پل کریمخان، کانال کمکی سرخه حصار (حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد) و بهسازی جاده دسترسی به مجتمع پسماند گود آبعلی، امروز رسما به بهره برداری می‌رسند.

معزی بیان داشت: پل دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب بلوار ارتش و مسیر راستگرد غرب به جنوب این تقاطع، بخش‌های دیگری از هسته مرکزی پروژه احداث پل‌های تقاطع غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی است و با گشایش آن‌ها نه تنها دسترسی ایمن و سریع شهروندان به غرب بلوار ارتش و میدان اقدسیه تامین خواهد شد بلکه امکان جمع آوری بار ترافیک شاخه شمالی محور دارآباد و هدایت آن به بزرگراه امام علی (ع) فراهم می‌شود.

وی افزود: از طرفی طبقه دوم تونل آرش-اسفندیار که به عنوان فاز نخست این پروژه راهگشای ترافیکی شناخته می‌شود، شامل بیش از ۶۰۰ متر طول مسیر تونلی و رمپ‌های ورودی و خروجی است. این معبر زیرزمینی با عبور از زیر بزرگراه مدرس، خیابان آرش غربی را به خیابان آرش شرقی متصل ساخته و ضمن کاهش گردش‌های اضافی، به بهینه سازی مصرف سوخت و زمان سفر‌های درون شهری در محدوده منطقه ۳ کمک شایان توجهی کرده است. گفتنی است فاز نخست تونل آرش- اسفندیار پیش از این مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته و تحویل شهروندان شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت:، اما متعاقب آنکه تبدیل پل‌های فلزی شهر تهران به پل‌های کامپوزیت بتنی، به عنوان راهکاری مناسب برای بهینه سازی هزینه‌های نگهداری و مرمت این دسته از پل‌ها مورد توجه مدیران شهری قرار گرفت، تلاش برای مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان از تیرماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد. این پل پس از طی اقدامات مربوط به مقاوم سازی، در ادامه مرحله نوسازی و تبدیل وضعیت عرشه شمالی را طی تعطیلات نوروز امسال پشت سر گذاشت و حالا با اتمام عملیات اجرایی عرشه جنوبی همزمان با عید سعید فطر، از یک سازه موقت و نا ایمن به یک پل دائمی و مقاوم در برابر بار‌های ناشی از زمین لرزه تبدیل شده است.

وی افزود: پروژه بعدی کانال کمکی سرخه حصار (حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد) است؛ کانالی به طول تقریبی ۲۴۰۰ متر (به عرض ۵ تا ۶ متر و عمق ۴ متر) که در ادامه تونل کمکی کانال ابوذر واقع شده و هدف از اجرای آن، افزایش ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار به عنوان یکی از مهمترین مجاری عبور آب‌های سطحی شهر تهران می‌باشد. پروژه پنجم بهسازی جاده پسماند گود آبعلی شامل احداث جاده‌ای به طول ۲۵۰۰ متر در دو لاین رفت و برگشت و با عرض تقریبی ۳۰ متر در اراضی حدفاصل سرخه حصار و جاجرود بوده و هدف از اجرای آن، کاهش تراکم ترافیک و تسهیل تردد کامیون‌های حمل نخاله در مسیر‌های منتهی به گود آبعلی است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار