کد خبر:۶۹۳۰۰۶
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب:

دو خطه کردن راه آهن تهران-قزوین-زنجان با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود

خدایی با اشاره به پیشرفت ۵۳ درصدی پروژه دو خطه کردن خط تهران-قزوین-زنجان از اختصاص اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای آن خبر داد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمالغرب با اشاره به اینکه ایستگاه راه‌آهن قزوین به عنوان یکی از ایستگاه‌های پایلوت برای اجرای طرح TOD انتخاب شده است، گفت: در حال مطالعه و برگزاری جلسات هماهنگی برای TOD هستیم. مشاوری از سمت استانداری قزوین و مشاوری نیز از سوی راه آهن تعیین شده و مطالعات در حال انجام است. این مطالعات امسال به اتمام می‌رسد.

خدایی نتیجه اجرا طرح TOD را اقبال مردم به شبکه حمل و نقل ریلی دانست و افزود: استقرار این نظام مد‌های مختلف حمل و نقلی شهری و بین شهری را به یکدیگر متصل کرده و خدمات بهتری را به هم وطنان ارائه می‌کند. این طرح مردم را با خطوط راه آهن آشتی خواهد داد.

وی بازآفرینی شهری را یکی از نتایج اجرای طرح TOD عنوان کرد و گفت: عموم مناطقی که راه آهن در آن‌ها قرار گرفته به اصطلاح مناطق پایین شهر و بافت فرسوده هستند، و در قزوین هم وضعیت به همین شکل است.

خدایی ادامه داد: یکی از نقاط مشترکی که با مسئولان شهری پیگیری می‌کنیم خروج این منطقه از فرسودگی و توسعه دادن آن است. هم مسئولان شهری و هم مسئولان راه‌آهن بر این تاکید دارند. با اجرای طرح TOD منطقه‌ای با چشم انداز زیبا احداث شده و مراکز تفریحی و گردشگری در اطراف ایستگاه راه‌آهن احداث خواهد شد.

این مقام مسئول ساماندهی ترافیک شهری را از دیگر مزایای طرح TOD دانست و گفت: با اجرای این طرح از سفر‌های غیر ضروری در سطح شهر‌ها جلوگیری می‌شود. در اطراف ایستگاه راه‌آهن مراکز تجاری و هتلینگ ایجاد خواهد شد تا مردمی که نیازمند استفاده از این امکانات هستند در همان محل از امکانات بهره‌مند شوند.

وی افزود: رفع معضل ترافیک، کاهش مصرف سوخت و مبارزه با آلودگی هوا از جمله مزایای اجرای طرح TOD در ایستگاه‌های راه آهن است.
دو خطه کردن راه آهن تهران-قزوین-زنجان با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده در این راه‌آهن پرداخت و گفت: دو خطه کردن خط تهران-قزوین-زنجان، بزرگترین پروژه‌ای است که در این حوزه اجرا می‌شود. این پروژه اکنون در حدود ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این پروژه در ۴ قطعه از قزوین تا زنجان تقسیم شده و کارگاه‌ها در اکثر قطعات فعال هستند. ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه تخصیص داده شده و اکنون پیمانکاران ۳۵۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

خدایی درباره برنامه این راه‌آهن برای سفر‌های تابستانی گفت: برنامه داریم مشکلات جزئی پیش رو را برطرف کنیم و آماده سفر‌های تابستانی شویم. در تابستان افزایش قطار نداریم، اما ظرفیت قطار‌ها و ضریب اشغال افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بر خلاف سایر مد‌های حمل و نقل که سال گذشته با کاهش مسافر مواجه بودند، حوزه ریلی شاهد ۴.۱ درصد افزایش حمل و نقل بوده و امسال نیز این رشد حفظ شده است.

خدایی افزود: کیفیت خدمات داخل قطار هم در حال افزایش است تا با اقبال بیشتری روبرو شود.

این مقام مسئول در انتها با اشاره به برقراری قطار‌های گردشگری در خط شمالغرب گفت: داریم در تابستان و ایام خاص در منطقه مثل یوم العباس ماه محرم یا جشنواره آش زنجان از این قطار گردشگری استفاده کنیم.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار