آخرین اخبار:
کد خبر:۶۹۴۵۴۹

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه استعفا داد

فرشید گلزاده کرمانی که از سال ۹۳ مسئولیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه را برعهده گرفت، در مدت کوتاهی موفق شد این مجموعه ورشکسته را رونق دوباره‌ای ببخشد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علت و انگیزه این استعفا با وجود کارنامه موفق مدیریتی او هنوز مشخص نیست، اما به احتمال زیاد گلزاده برای میدان دادن به سایر مدیران جوان و با انگیزه چنین تصمیمی گرفته است. هرچند او یکی از مدیران جوان و با انرژی مجموعه‌های اینچنیی در سال‌های اخیر بود، اما با چنین تصمیمی می‌توان حدس زد که به زودی او سکانداری مجموعه‌ای دیگری را برعهده می‌گیرد.

مدیریت مبتی برجدیدترین اصول علم مدیریت از شاخصه‌های اصلی گلزاده بود. این دانش آموخته بهترین دانشگاه‌های داخلی و خارج از کشور با استفاده از آخرین روش‌های مدیریتی، مجموعه رفاه را به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های توزیع در کشور، با بازطراحی و اصلاح اساسی در بخش‌های مختلف، دوباره احیا کرد.

بهره گیری از اصول مدیریتی مدرن در کنار ارتباط و تعامل سازنده با نیرو‌های زیرمجموعه باعث شد تا فروشگاه‌های رفاه که در زمان دولت دهم با انبوهی از مشکلات و کمبود‌های مالی دست و پنجه نرم می‌کرد، طی مدت کمتر از ۴ سال چنان متحول شود، که این مجموعه یکی از بهترین برند‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور لقب بگیرد. گلزاده با اتکا به توان نیرو‌های متخصص و نیز استفاده از متد‌های جدید مدیریت سازمان‌ها موفق شد تعداد فروشگاه‌های مجموعه رفاه را در مدت سه سال و چند ماه به عدد ۲۲۰ برساند و در عین حال این مجموعه عظیم با هزاران پرسنل را به یک بنگاه موفق، سربلند و سودآور خصوصی تبدیل کند.

علاقه‌مندی پرسنل و برخورد نزدیک و صمیمی با آن‌ها از جمله اقدماتی بودکه باعث شد، نیرو‌های این مجموعه بزرگ با انگیزه و شادابی بیشتری به مشتری‌های رو به افزایش رفاه خدمات بدهند. فروشگاهی با ۷ میلیون مشتری و سودآوری بالای ۱۵۰ درصد، راه اندازی ۷۰ فروشگاه جدید و بازسازی کامل ۸۰ فروشگاه جدید گوشه‌ای از اقدامات انجام شده در زمان مدیریت گلزادت در راس این مجموعه بوده است.

حمایت واقعی از تولید کننده داخلی و درعین حال فروش محصولات با کیفیت و مهم‌تر از آن با نازل‌ترین قیمت ممکن به مشتری‌های چند میلیونی از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام شد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در زمان تصدی گیری گلزاده در زمینه برندیگ کالا‌های ایرانی هم عملکرد درخور تحسینی داشت. به طوری که بسیاری از محصولات داخلی که تنها به دلیل ضعف در بسته بندی و عدم ارائه مناسب سهمی از فروش بازار نداشتند، با استفاده از امکانات این مجموعه به فروش فوق العاده‌ای دست پیدا کردند.

در مجموع می‌توان گفت: گلزاده نمونه یک مدیر جوان و با انگیزه‌ای بود که کشتی به گل نشسته رفاه را به سامان رساند و این مجموعه را با سودآوری قابل توجه، مشتری چندمیلیون نفری، عملکرد موفق اقتصادی و همسو با سیاست‌های کلی اقتصادی، چون حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی به نفرات بعد از خود تحویل داد. باشد که به زودی از تجربیات این مدیر موفق در سایر حوزه و بخش‌های مشابه استفاده شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار