مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: در دوره مدیریت فعلی، نهضت آی تی راهبرد سازمان تامین اجتماعی بوده و راه ارتقای خدمات و برون رفت از مشکلات، گسترش آی سی تی است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدتقی نوربخش در جلسهای با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح خدمات غیرحضوری این سازمان پرداخت و گفت: تامین اجتماعی سازمان بیمه گری است که از سال ۵۴ با قانون فعلی فعالیت میکند. البته از سال ١٣٣١ بیمه کارگری در کشور دارای سابقه است.
وی با بیان اینکه ٤٢ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: خدمات بیمهای و درمانی همزمان توسط این سازمان ارائه میشود و بویژه درباره مستمری بگیران که همه ابعاد زندگی آنان توسط تامین اجتماعی تمشیت میشود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: این سازمان دارای ۵۴۴ شعبه بیمه ای، ۲۲۰ کارگزاری، ۲۷۳ شعبه اقماری، ۳۲ دفتر اسناد پزشکی و ۶۴ اداره کل و مدیریت درمان در کشور است و یک میلیون و ٢٠٠ هزار کارفرما و بیش از ٤٥ هزار پزشک و مرکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان هستند.
وی تامین اجتماعی را یک سازمان درآمد-هزینهای عنوان کرد و اظهار داشت: خدمات این سازمان بدون اتکا به بودجه عمومی ارائه میشود. خدمات تامین اجتماعی از تولد تا پس از فوت به جامعه تحت پوشش را شامل میشود.
نوربخش با بیان اینکه مجموع هزینه ماهیانه سازمان تامین اجتماعی در سال جاری ۶۶۰۰ میلیارد تومان است، گفت: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ٤٧٠٠ میلیارد تومان مستمری، ۳۰۰ میلیارد بیمه بیکاری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت مراکز درمانی پرداخت میکند.
وی با اشاره به اهمیت خدمات الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی و مزایای متعدد آن برای بیمه شدگان و کارفرمایان اظهار داشت: بکارگیری نظامهای آی تی در این سازمان، سابقه دیرینهای دارد، اما متاسفانه برای سالهایی متوقف شده بود و تلاش گستردهای برای توسعه خدمات آی تی در حال انجام است و هیچ محدودیتی برای توسعه این خدمات در سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد.