رئیس مركز اطلاعرسانی و روابط عمومي گفت: بسياري از تبليغات موسسات كنكور در رسانه ملي، فاقد مجوز وزارت آموزشوپرورش است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،مرتضی نظری رئیس مركز اطلاعرسانی و روابط عمومي در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، مطرح كرد: بسياري از تبليغات موسسات كنكور در رسانه ملي، فاقد مجوز وزارت آموزشوپرورش است.
مرتضي نظري با اشاره به رواج يك رويه غیراخلاقی در فضاي تبليغات كنكور، اظهار داشت: دانش آموزان عزيز ما در سراسر كشور بهویژه در مناطق محروم با تلاش خودشان و زحمات معلمان، كادر مدرسه و خانوادهها به موفقیت و رتبه هاي چشمگير تحصيلي بهویژه در آزمون ورود به دانشگاه دست پيدا كردند و موفقیتهای تحسینبرانگیزی را كسب كردند، اما موسساتي كه نگاه تجاري به آموزشوپرورش دارند، موفقیتهای دانش آموزان را به نام خودشان ثبت و مصادره میکنند.
وي افزود: گزارشهایی به دست ما رسيده است كه بعضاً اين مؤسسات با شگردهاي مختلف و روشهای فريبنده حتي به بعضي از خانوادهها پيشنهاد پرداخت وجه داشته و دانش آموزان را متقاعد میکنند تا موفقيت خودشان كه محصول تلاش صادقانه معلمان شريف كشور، خانوادههای آنان و كادر مدرسه بوده است را به نام اين مؤسسات ثبت و ضبط كنند و بگويند ما از محصولات، CD ها و کتابهای كمك درسي اين مؤسسات استفاده كرديم و توانستیم رتبههای تکرقمی در كنكور كسب كنيم .
نظري با تاكيد بر پيگيري اين موضوع از طريق مراجع قانوني، تصريح كرد: برخي رسانهها اقدام به انتشار تبليغات و اخبار دروغ و غير واقعي در سطح وسيع میکنند كه وزارت آموزش و پرورش اين موارد را به جد پيگيري مي كند.
رئیس مركز اطلاعرسانی و روابط عمومي تاكيد كرد: انتظار وزارت آموزشوپرورش و همه دلسوزان تعليم و تربیت و كساني كه در فرايند موفق شدن دانش آموزان عزيز سهم دارند، اين است كه تأمل كنند آيا موفقیتهای دانش آموزان و افتخارآفرینیهای آنان را بايد يكسره براي مؤسسات كنكور دانست؟
وي همچنين افزود: از صداوسیما درخواست میکنیم در انتشار و بازنشر چنين تبليغاتي تأمل بيشتري كند.
نظري با اشاره به نامه اخير وزير آموزش و پروش به علي عسگري، رئیس رسانه ملي تأکید كرد: وزير آموزشوپرورش طي نامه اي خواهان توقف پخش و انتشار تبليغات غيرواقعي و نادرست مؤسسات تست وكنكور شده است.
رئیس مركز اطلاعرسانی و روابط عمومي با استناد به مصوبه صريح شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: تبليغات و پخش هرگونه محتواي تبليغاتي منوط به تائید دستگاه ذیربط است كه در اين زمینه وزارت آموزشوپرورش از پیشدبستانی تا پايان دوره متوسطه بر تمام محتواهاي آموزشي و تبليغاتي كه قرار است از رسانه ملي پخش و منتشر شود، بايد نظارت داشته باشد.
وي در ادامه گفت: بسياري از تبليغات آموزشي كه شاهد پخش آن در رسانه ملي هستيم، فاقد مجوز وزارت آموزشوپرورش است و همانطور كه وزارت آموزش و پرورش در سالهای گذشته هم تقاضاي توقف اين تبليغات را داشته، اميدواريم امسال كه روابط خوبي با رسانه ملي داريم، شاهد همكاري براي ساماندهي و حتیالامکان توقف اين تبليغات غیرواقعی باشيم.
گفتني است سيد محمد بطحايي وزير آموزشوپرورش طي نامهای به علي عسگري، رئیس سازمان صداوسیما، خواسته تا بهمنظور ساماندهي تبليغات مؤسسات و مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتي مطابق ماده 7 مصوبه 483 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ضمن رعايت ضوابط و مقررات، از پخش آگهیهای مراكز و مؤسسات آموزشي بدون معرفینامه و تأییدیه وزارت آموزشوپرورش جدا خودداري گردد.