
کد خبر:۷۱۸۱۲۹
در گفتگو با دانشجو مطرح شد
مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری وعده سرخرمن میدهند/ مشکل اصلی معاونت دانشجویی است
دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: متاسفانه تمام پیگیریها در همه ادوار از سوی شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری همیشه با وعدههای سر خرمن مسئولان دانشگاه همراه بوده است.
قدس سیدی ، دبیرشورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: شورای صنفی رفاهی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری آغاز سال تحصیلی را با خدمات رسانی به دانشجویان ورودی جدید با برپایی ایستگاههایی تحت عنوان «از من بپرس» درنقاط مختلف دانشگاه را درحالی آغاز کرد که معاونت دانشجویی با این طرح موافقت نمیکرد و خوشبختانه طرح با حمایت ریاست محترم دانشگاه به سمت اجرایی شدن رفت و به این طریق شورای مذبور پاسخگوی سوالات مختلف رفاهی، خدماتی و آشنایی کامل دانشجویان ورودی جدید با قسمتهای مختلف دانشگاه اعم از «آموزشی، دانشجویی و رفاهی» بود.
سیدی افزود: در هفته نخست مهر تعدادی از دانشجویان پسر به دلیل ثبت نشدن درخواست خوابگاه به اجبار در مهدیه دانشگاه اسکان داشتند که از طریق پیگیری شورای صنفی دانشجویان و مساعدت امور خوابگاهها این دانشجویان در خوابگاه خود گردان حافظ اسکان یافتند.
دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در توضیح افزایش قیمت برچسبهای تردد در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: متأسفانه هیئت رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری به عدم توان پرداخت این هزینهها ازسوی دانشجویان توجهی نکرد و مبلغ ۱۰۰ هزارتومان را مصوب کرد که شورای صنفی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری مخالفت خود را نسبت به این مصوبه به طرق مختلف به مسئولین دانشگاه اعلام داشتند و در این رابطه دانشجویان هم اعتراض خود را با تهیه نکردن برچسب تردد به مسئولین نشان دادند.
وی ادامه داد: بالاخره پس از مکاتبات فراوان با ریاست دانشگاه، ایشان معاون اداری_مالی وهمچنین معاونت آموزشی، را نمایندهی دانشگاه برای برگزاری جلسه با شورای صنفی دانشجویان جهت تصویب نهایی برچسب تردد تعیین نمودند که در این جلسه مبلغ ۳۰ هزارتومان درحالی مصوب شد که همچنان شورای صنفی دانشجویان این مبلغ راهم برای دانشجویان زیاد میدانست، ولی متاسفانه چارهای جز پذیرفتن این مبلغ نبود.
سیدی در خصوص وضعیت رفاهی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: متاسفانه سال جدید سالی پر از کم و کاستی ازسوی حوزه معاونت دانشجویی و حوزهی مربوط به مناقصات است، زیرا با نامیدی فراوان هنوز پس از گذشت حدود۲۰ روز از آغاز مهرماه فروشگاههای موادغذایی بازگشایی نشده است.
دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: درصورتی که در خیلی از دانشگاهها از جمله دانشگاه فردوسی در کنار فروشگاههای موادغذایی درون خوابگاهی تریا، خشک شویی، میوه فروشی وجود دارد که متاسفانه به دلیل معاونت دانشجویی همیشه در خواب دانشگاه حکیم سبزواری حتی باتوجه به تبلیغات ارزندهای که به نام حکیم سبزواری در صفحات و رسانههای مختلف صورت میگیرد، هنوز ابتداییترین مسائل رفاهی در این دانشگاه وجود ندارد.
وی افزود: این موضوع بخصوص برای دانشجویان دختر بسیار سخت و عذاب آور است چرا که دانشجویان خوابگاهی باتوجه به وضعیت آب وهوایی شهرستان سبزوار که مانند خیلی از نواحی مرکزی و نواحی خشک و بیابانی کشور، شبهای بسیار سردی را دارد مجبور میباشند، برای تهیه حتی یک عدد نان مسافتی را طی کنند و به بیرون از محیط دانشگاه مراجعه کنند و این موضوع موجب اعتراض دانشجویان و نمایندگان آنان بوده و هست که متاسفانه معاونت دانشجویی تا به این لحظه نه تنها جواب قانع کنندهای ندارد بلکه اصولا میل به جوابگویی نیست.
سیدی در موضوع وضعیت اینترنت خوابگاههای این دانشگاه هم گفت: خدمات دهی سامانه اینترنت خوابگاههای دانشگاه حکیم سبزواری باتوجه به تعداد دانشجویان ساکن درخوابگاه بسیارضعیف بوده که این معضل، نارضایتی دانشجویان را سالیان سال به همراه داشته وهمچنان هم باعدم رضایت دانشجویان هم راه است.
دبیرشورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: تا به این لحظه پیگیریهای زیادی از سوی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری انجام گرفته، که متاسفانه کلیه پیگیریها درهمهی ادوار همیشه با وعدههای سر خرمن ازسوی مسئولین دانشگاه همراه بوده است.
وی اضافه کرد: درمحیط دانشجویی- خوابگاهی دانشجو برای انجام پروژه و مقالات و حتی برای سرگرمی نیاز مبرم به اینترنت کافی و پرسرعت دارد که متاسفانه خوابگاههای دانشگاه حکیم سبزواری پس از گذشت سالیان سال هنوز یک اتاق سایت با کیفیت و استاندارد ندارد واین عدم وجود اتاق سایت باعث اعتراض بسیاری ازدانشجویان بخصوص دانشجویان ارشد ودکترا است.
سیدی بیان کرد: مشکل اصلی دانشگاه و حوزهی صنفی دانشجویان عدم وجود معاونت کارآمد دانشجوی است، الحمدلله ریاست دانشگاه حکیم سبزواری همکاری فراوانی با دانشجویان و شورای صنفی داشته و تعامل سازنده را همیشه برقرارکرده اند، ولی متاسفانه معاونت دانشجویی عملکرد ضعیفی تا بدین لحظه داشته و به فکر تغییر رویه نبوده و نیست و چوب این بی خردیها فقط دامن گیردانشجو شده است و دانشجو در دانشگاه حکیم ازرفاه لازم برخوردار نیست.
دبیرشورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در پایان گفت: نکته بسیار مهم این است که در دانشگاه حکیم سبزواری مدیردانشجویی وجود ندارد و هم اکنون معاون مدیرداریم؛ اما مدیردانشجویی نداریم که همه اینها ضعف حوزهی معاونت دانشجویی است.
دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در توضیح افزایش قیمت برچسبهای تردد در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: متأسفانه هیئت رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری به عدم توان پرداخت این هزینهها ازسوی دانشجویان توجهی نکرد و مبلغ ۱۰۰ هزارتومان را مصوب کرد که شورای صنفی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری مخالفت خود را نسبت به این مصوبه به طرق مختلف به مسئولین دانشگاه اعلام داشتند و در این رابطه دانشجویان هم اعتراض خود را با تهیه نکردن برچسب تردد به مسئولین نشان دادند.
وی ادامه داد: بالاخره پس از مکاتبات فراوان با ریاست دانشگاه، ایشان معاون اداری_مالی وهمچنین معاونت آموزشی، را نمایندهی دانشگاه برای برگزاری جلسه با شورای صنفی دانشجویان جهت تصویب نهایی برچسب تردد تعیین نمودند که در این جلسه مبلغ ۳۰ هزارتومان درحالی مصوب شد که همچنان شورای صنفی دانشجویان این مبلغ راهم برای دانشجویان زیاد میدانست، ولی متاسفانه چارهای جز پذیرفتن این مبلغ نبود.
سیدی در خصوص وضعیت رفاهی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: متاسفانه سال جدید سالی پر از کم و کاستی ازسوی حوزه معاونت دانشجویی و حوزهی مربوط به مناقصات است، زیرا با نامیدی فراوان هنوز پس از گذشت حدود۲۰ روز از آغاز مهرماه فروشگاههای موادغذایی بازگشایی نشده است.
دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: درصورتی که در خیلی از دانشگاهها از جمله دانشگاه فردوسی در کنار فروشگاههای موادغذایی درون خوابگاهی تریا، خشک شویی، میوه فروشی وجود دارد که متاسفانه به دلیل معاونت دانشجویی همیشه در خواب دانشگاه حکیم سبزواری حتی باتوجه به تبلیغات ارزندهای که به نام حکیم سبزواری در صفحات و رسانههای مختلف صورت میگیرد، هنوز ابتداییترین مسائل رفاهی در این دانشگاه وجود ندارد.
وی افزود: این موضوع بخصوص برای دانشجویان دختر بسیار سخت و عذاب آور است چرا که دانشجویان خوابگاهی باتوجه به وضعیت آب وهوایی شهرستان سبزوار که مانند خیلی از نواحی مرکزی و نواحی خشک و بیابانی کشور، شبهای بسیار سردی را دارد مجبور میباشند، برای تهیه حتی یک عدد نان مسافتی را طی کنند و به بیرون از محیط دانشگاه مراجعه کنند و این موضوع موجب اعتراض دانشجویان و نمایندگان آنان بوده و هست که متاسفانه معاونت دانشجویی تا به این لحظه نه تنها جواب قانع کنندهای ندارد بلکه اصولا میل به جوابگویی نیست.
سیدی در موضوع وضعیت اینترنت خوابگاههای این دانشگاه هم گفت: خدمات دهی سامانه اینترنت خوابگاههای دانشگاه حکیم سبزواری باتوجه به تعداد دانشجویان ساکن درخوابگاه بسیارضعیف بوده که این معضل، نارضایتی دانشجویان را سالیان سال به همراه داشته وهمچنان هم باعدم رضایت دانشجویان هم راه است.
دبیرشورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: تا به این لحظه پیگیریهای زیادی از سوی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری انجام گرفته، که متاسفانه کلیه پیگیریها درهمهی ادوار همیشه با وعدههای سر خرمن ازسوی مسئولین دانشگاه همراه بوده است.
وی اضافه کرد: درمحیط دانشجویی- خوابگاهی دانشجو برای انجام پروژه و مقالات و حتی برای سرگرمی نیاز مبرم به اینترنت کافی و پرسرعت دارد که متاسفانه خوابگاههای دانشگاه حکیم سبزواری پس از گذشت سالیان سال هنوز یک اتاق سایت با کیفیت و استاندارد ندارد واین عدم وجود اتاق سایت باعث اعتراض بسیاری ازدانشجویان بخصوص دانشجویان ارشد ودکترا است.
سیدی بیان کرد: مشکل اصلی دانشگاه و حوزهی صنفی دانشجویان عدم وجود معاونت کارآمد دانشجوی است، الحمدلله ریاست دانشگاه حکیم سبزواری همکاری فراوانی با دانشجویان و شورای صنفی داشته و تعامل سازنده را همیشه برقرارکرده اند، ولی متاسفانه معاونت دانشجویی عملکرد ضعیفی تا بدین لحظه داشته و به فکر تغییر رویه نبوده و نیست و چوب این بی خردیها فقط دامن گیردانشجو شده است و دانشجو در دانشگاه حکیم ازرفاه لازم برخوردار نیست.
دبیرشورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در پایان گفت: نکته بسیار مهم این است که در دانشگاه حکیم سبزواری مدیردانشجویی وجود ندارد و هم اکنون معاون مدیرداریم؛ اما مدیردانشجویی نداریم که همه اینها ضعف حوزهی معاونت دانشجویی است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.