کد خبر:۷۲۲۶۹۳
خراسانی خبر داد؛

خط تولید شبانه برای نوسازی تاکسی‌ها/ نیاز تهران به سهم ۵۰ درصدی از طرح نوسازی خودرو‌های سنگین

مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران گفت: مقرر شده است یکی از شرکت‌های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه‌ای برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی‌های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، موضوع اجرای طرح نوسازی خودرو‌های سنگین، کامیونت، اتوبوس شهری و بین شهری و کشنده ضمن برگزاری جلسه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در خصوص موضوعات مطرح شده و مصوبات این جلسه گفت: با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دولت در مورد نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین و اتوبوس در استان تهران پیگیری‌های متعددی انجام شده است.

وی افزود: در این جلسه برخی شرکت‌های خودروسازی از گشایش LC و اعتبارات برای دستیابی به قطعات خودرو‌های سنگین خبر دادند و برخی شرکت‌ها نیز به دلیل بدهی بانکی در گشایش اعتبارات با مشکل مواجه شده اند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ قرار است طرح نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین و دیزلی در استان تهران به طور کامل اجرا شود تصریح کرد: در طرح کشوری قرار است ۱۹ هزار اتوبوس گازسوز شهری،۹ هزار اتوبوس بین شهری،۱۲۰ هزار کامیون و کشنده،۶ هزار کامیونت و ۴۸۵۰۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوسازی از رده خارج و نوسازی شوند.

خراسانی افزود: با توجه به حجم جمعیت و میزان تولید آلایندگی خودرو‌ها در تهران، هدف ما اختصاص ۵۰ درصد از سهمیه نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین به استان تهران است.

وی عنوان کرد: بسیاری از کامیون‌های فرسوده که اجازه اخذ بارنامه ندارند و نمی‌توانند در خطوط بین شهری فعالیت کنند، به طور شبانه در سطح شهر تهران اقدام به جابجایی مصالح ساختمانی می‌کنند.

خراسانی به تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری‌های انجام شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۸،۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود خواهد داشت و نیاز است تا خودروساز‌ها سهم بیشتری به نوسازی تاکسی‌ها اختصاص دهند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون فقط حدود ۶۰۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است که عدد قابل ملاحظه‌ای نیست و نیاز است خودروساز‌ها همکاری بیشتری در این بخش داشته باشند.

وی در پایان گفت: در این جلسه با نظر استاندار تهران و هماهنگی انجام شده مقرر شد یکی از شرکت‌های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه‌ای برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی‌های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌ها باشیم.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار