کد خبر:۷۳۵۸۸۳

سئو چیست؟/ ۹ کار مهم در گوگل وبمستر جهت سئوی سایت

اگر یک وبسایت دارید، ابزارهای وبمستر رایگان گوگل منبع ارزشمندی برای سئو شما محسوب می‌شوند تا خودتان را هر چه بیشتر بالا ببرید.

سئو چیست؟/ ۹ کار مهم در گوگل وبمستر جهت سئوی سایت

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگر یک وبسایت دارید، ابزارهای وبمستر رایگان گوگل منبع ارزشمندی برای سئو شما محسوب می‌شوند تا خودتان را هر چه بیشتر بالا ببرید. از گوگل آنالیتیکس گرفته تا گوگل ادوردز و همچنین کنسول گوگل و چندین ابزار دیگر به شما کمک می‌کنند تا در موتورهای جستجو قدرتمند ظاهر شوید و ترافیک بیشتری کسب کنید.

در این مقاله به 9  کار مهم کنسول جستجوی گوگل در زمینه سئو و بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت:

1.  ایجاد نقشه سایت

ربات‌های گوگل می‌توانند در حالت عادی اطلاعات زیادی در مورد یک سایت و صفحات مختلف آن کسب کنند اما شما می‌توانید یک کمک اضافی برای این کار انجام دهید و یک نقشه سایت ایجاد کنید. وبسایت‌های زیادی هستند که به صورت رایگان یا پولی برای شما نقشه سایت ایجاد می‌کنند.

با ایجاد یک نقشه سایت  و آپلود کردن آن روی کنسول جستجوی گوگل می‌توانید به گوگل کمک کنید تا بهتر و دقیق‌تر شما را شناسایی کند. کافیست در منوی اصلی کنسول یا همان پیشخوان روی قسمت SiteMaps کلیک کنید و سپس Add/Test Sitemaps را بزنید و نقشه سایت مورد نظر را ایجاد و تایید کنید.

2.  اطلاع از کلیدواژه‌هایی که افراد برای پیدا کردن شما استفاده می‌کنند

هر کسی که وبسایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می‌کند یقینا کلیدواژه یا کلمه‌ی خاصی را جستجو کرده است. کنسول گوگل این کلیدواژه‌های رایج را به شما نشان می‌دهد. این داده‌ها اطلاعاتی در مورد رابطه‌ی شما و کاربران و بیشترین میزان بازدید شما از کلیدواژه‌های مشخص‌تان را می‌دهد.

این داده‌ها در منوی Search Analytics در قسمت میانی پیشخوان قابل دسترسی هستند. در این بخش شما لیست تمام کلیدواژه‌هایی که افراد از طریق آن‌ها وبسایت شما را پیدا کرده‌اند و روی آن‌ها کلیک کرده‌اند را می‌بینید. با کلیک روی هر کلیدواژه می‌توانید اطلاعات هر کلیدواژه‌ را نیز استخراج کنید. که کدام صفحات شما برای کدام کلیدواژه‌ها نشان داده می‌شوند. افرادی که کلیدواژه‌ها را جستجو کرده‌اند متعلق به کدام محدوده‌ی جغرافیایی هستند  و از طریق چه ابزاری این جستجو را انجام داده‌اند. این داده‌ها می‌تواند برنامه‌ی کاری شما را منظم‌تر و هدفمند جلو ببرند.

سئو چیست؟/ ۹ کار مهم در گوگل وبمستر جهت سئوی سایت

 3. شناسایی پربازدید‌ترین صفحات

هر وبسایت صفحاتی دارد که در موتورهای جستجو جهت سئو سایت بهتر عمل می‌کنند و بهتر دیده می‌‌شوند و میزان تاثیرگذاری آن‌ها بالاتر است. کنسول گوگل به شما کمک می‌کند تا این صفحات محبوب و پربازدید را پیدا کنید. شما می‌توانید این داده‌ها را با داده‌های کلیدواژه‌ها مقایسه کنید تا کلیدواژه‌هایی که استفاده می‌کنید را بهینه کنید و تعداد صفحات پربازدید خود را بالاتر ببرید.

برای این کار در همان قسمت Search Analytics روی گزینه‌ی Pages کلیک کنید تا لیست صفحات را به ترتیب میزان بازدید مشاهده کنید. علاوه بر بیشترین میزان کلیک می‌توانید صفحات را بر اساس بیشترین میزان CTR هم ترتیب‌بندی کنید.

4. شناسایی محل جغرافیایی کاربران و بازدیدکنندگان

اگر کسب و کار شما مختص به بخش خاصی از جهان است برای شما بسیار مهم است که بدانید ترافیک وبسایت شما و بازدیدکنندگان بیشتر مربوط به کدام ناحیه جغرافیایی هستند. این مورد در سئو لوکال یا همان سئو محلی بسیار مهم است و شناسایی کاربران می‌تواند برنامه‌ریزی شما برای دستیابی به هدف‌ها را منظم‌تر و هدفمند‌تر کند. این بخش هم در همان قسمت Search Analytics می‌باشد که می‌توانید با کلیک بر روی قسمت Countries داده‌های کاربران مختلف از کشورهای مختلف را ببینید.

5. شناسایی ابزارهایی که با آن‌ها از وبسایت شما بازدید کرده‌اند.

در حال حاضر هر وبسایتی باید ریسپانسیو باشد تا کاربران موبایل و حتی ساعت‌های هوشمند هم بتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. شما در این کنسول گوگل می‌توانید ابزارهایی که کاربران با آن‌ها از وبسایت شما بازدید کرده‌اند را ببینید. معمولا این آمار به صورت درصدی نیز به شما نمایش داده می‌شود که چه تعداد با دسکتاپ و چه تعدادی از طریق موبایل و تبلت با شما در ارتباط هستند. شما می‌توانید از این طریق کیفیت سایت خود روی پلتفرم‌های مختلف را بسنجید و ایرادات آن‌ها را برطرف کنید.

برای مشاهده این آمار باید در قسمت Search Analytics روی گزینه Devices کلیک کنید تا تمام داده‌های موردنظر را به دست بیاورید. این داده‌ها معمولا به صورت آماری و روزانه نیز در اختیار شما قرار می‌گیرند تا ببینید در چه روزهای میزان بازدید شما از طریق موبایل افزایش یافته و یا کاهش پیدا کرده است. این کار می‌تواند در طراحی کمپین‌ها ایده‌های جالب توجهی به شمت بدهد.

6. شناسایی وبسایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند

برای هر کس که ذره‌ای در مورد سئو مطالعه کرده باشد اهمیت بک‌لینک‌ها کاملا واضح است و در اختیار داشتن داده‌هایی مربوط به وبسایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند می‌تواند به شما در گرفتن بک‌لینک‌های بیشتر کمک کند. برای گوگل، بک‌لینک‌های طبیعی و سالم در رتبه‌بندی سایت بسیار مهم هستند و به قول سئوکارها هر چه تعداد بک‌لینک‌های شما و کیفیت آن‌ها بالاتر باشد Authority وبسایت شما نیز بیشتر است.

برای دسترسی به این قسمت باید در قسمت پیشخوان از زیرمنوی Search Traffic روی Links to Your Site کلیک کنید تا لیستی از این وبسایت‌ها ببینید. با کلیک بر روی هر بک لینک می‌توانید اطلاعات بیشتری نیز کسب کنید. اگر روی خود لینک هم کلیک کنید وارد وبسایت اصلی می‌شوید تا ببینید به چه صورت به شما لینک داده است.

شرکت سئوکار ارائه دهنده مشاوره سئو و اموزش سئو برای کسب و کار های مختلف است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت سئوکار با ما در ارتباط باشید.

سئو چیست؟/ ۹ کار مهم در گوگل وبمستر جهت سئوی سایت

7. چک کردن لینک‌های شکسته

لینک‌های شکسته یک تجربه بد برای کاربران ایجاد می‌کنند و کارایی وبسایت شما را پایین‌تر می‌آورند و روی میزان ترافیک و همچنین رتبه شما تاثیر منفی می‌گذارند. برای مشاهده‌ این بک لینک‌ها در قسمت پیشخوان روی Crawl کلیک کنید و سپس روی Google Erros کلیک کنید. ارور 404 همان لینک‌های شکسته شما هستند و اگر لینک شکسته‌ای در سایت داشته باشید صفحه‌ی حاوی این ارور به شما نمایش داده می‌شود.

با کلیک بر روی هر لینک می‌توانید مشکل آن بررسی کنید و اگر مشکل آن‌ها جدی باشد باید لینک‌ها را ویرایش و یا به اصطلاح Redirect  کنید. با این کار تجربه‌ی کاربری وبسایت خود را بهبود می‌دهید و کاربران در وبسایت شما گیج و سردرگم نمی‌شوند.

8. شناسایی مشکلات امنیتی سایت

هک شدن وبسایت‌های بزرگ را هر روز در اخبار می‌شنویم و حتی اگر کسب و کار شما چندان شناخته شده نیست هم باید امنیت آن را جدی بگیرید و اگر وبسایت کاری شما اطلاعات ضروری کارت‌ها و اطلاعات شخصی مشتریان را داشته باشد اهمیت این قضیه صد برابر می‌شود.

کنسول گوگل می‌تواند سریع و خیلی ساده به شما بگوید که آیا وبسایت شما مشکلات امنیتی دارد یا خیر. روی Security Issues کلیک کنید تا کنسول گوگل مشکلات امنیتی وبسایت شما را برای شما لیست کند. اگر مشکلی پیدا شد باید سریعا نسبتا به رفع و رجوع کردن آن اقدام کنید.

9. تایید کردن ساختار نشانه گذاری طرح Schema Markup

اگر از Schema Markup یا سایر داده‌های ساختاری دیگر استفاده می‌کنید به این معناست که تنظیمات نمایش وبسایت شما در نتایج گوگل SERP تایید شده است. در منوی Search Appearance روی Structured Data کلیک کنید و رابطه‌ی خود با ربات‌های گوگل را بررسی کنید که صفحات وبسایت شما چگونه در موتورهای جستجو دیده می‌شوند. می‌توانید برخی تنظیمات لازم را هم در این قسمت انجام دهید.

سئو چیست؟/ ۹ کار مهم در گوگل وبمستر جهت سئوی سایت

جمع بندی

کنسول گوگل کاملا رایگان است و اطلاعات جامعی را درباره‌ی وبسایت شما علی‌الخصوص بخش سئو سایت به شما نشان می‌دهد. اگر این داده‌ها را دقیق مطالعه و بررسی و آنالیز کنید می‌توانید رتبه وبسایت خود را روز به روز بهتر کنید و رفاقت‌تان را با گوگل مستحکم‌تر کنید.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
سلام مرسی خوب بودش
http://saberfun.space
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار