به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پورسید آقایی در مراسم امضای قرارداد ۳۷۶ واگن مترو توسط یک شرکت چینی بیان داشت: با این اقدام یک گام اساسی در جهت خدمترسانی به مردم شهر تهران برمیداریم؛ وی افزود : مهمترین دغدغه ما در مترو کمبود واگن است و به اندازه کافی واگن در شهر تهران نداریم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: برای ۷ خط مترو اگر بخواهیم با سرفاصله ۲ دقیقه قطار وارد ایستگاه شود، بنابراین به ۲۰۰۰ دستگاه واگن دیگر نیاز داریم.
پورسیدآقایی بیان داشت: در ابتدای مدیریت پنجم شهر تهران اقداماتی انجام شد تا این ۲۰۰۰ دستگاه واگن برای شهر تهران تأمین شود و وزارت کشور نیز قرار شده بود ۱۰۵۰ واگن برای شهرداری تهران خریداری کند که مناقصهای اخیرا برگزار شد که ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن انجام شد و واگنسازی تهران با همراهی واگنسازی چین برنده این مناقصه شدند و قرارداد ۶۳۰ واگن منعقد شد؛ وی ادامه داد: در بخشی دیگر دولت ۴۳۰ واگن دیگر باید توسط وزارت کشور تأمین کند و تدارک تأمین واگنهای خط ۷ مترو از محل فاینانس مصوبشده قبلی باید انجام شود و برای این اقدام ۳۴۸ میلیون یورو فاینانس در نظر گرفته شده تا تجهیزات خریداری شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: در سال ۹۵ قرارداد واگنهای خط ۷ مترو منعقد شد ولی به دلیل مبلغ بالا، وزارت کشور آن را نپذیرفت؛ چراکه قیمت هر واگن یک میلیون و ۲۵۶ هزار یورو اعلام شده بود و عملا از فاینانس این خط استفادهای نشد.
پورسیدآقایی افزود: در مدیریت فعلی قرارداد جدیدی با قیمتی مناسبتر با وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه آغاز کردیم و درنهایت با یک شرکت چینی و یک شرکت ایرانی تولید قطارها را با ۸ واگن به قیمت هر واگن ۸۵۲ هزار یورو منعقد کردیم؛ وی افزود: بنابراین ۳۷۶ واگن که ۴۷ رام قطار میشود تا ۴۸ ماه آینده به خطوط متروی تهران اضافه خواهد شد و امیدواریم بتوانیم سرویس مناسبی به شهروندان ارائه دهیم.