دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی گفت: نخستین مسابقه پژوهشنمایی با هدف نزدیک شدن ایدهها به بازار و فروش ایده با شرکت دانشجویان ارشد و دکتری ۷ رشته مهندسی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، نخستین مسابقه پژوهش نمایی با هدف نزدیک شدن ایدهها به بازار و فروش ایده روز گذشته به مناسبت روز مهندس در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
سید یاسر بنیهاشمی، دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی در حاشیه برگزاری مسابقهی پژوهشنمایی گفت: در این مسابقه از دانشجویان ارشد و دکتری ۷ رشته مهندسی خواستیم تا پروژههایشان را در قالب پوستر ارائه کرده و در معرض تماشای دانشجویان، داوران و اساتید دانشگاه فردوسی قرار دهند که این پوسترها و پروژهها توسط این افراد، داوری شده و به دانشجویان برتر هدیهای اعطا خواهد شد.
بنیهاشمی در خصوص اهداف برگزاری مسابقه پژوهشنمایی توضیح داد: یکی از اهداف این مسابقه این است که اساتید با حوزههای کاری یکدیگر در دانشگاه آشنا شده و همکاری بین رشتهای شکل گیرد. همچنین دانشجویان میتوانند موضوعات انتخابی خود را باتوجه به تخصص و حوزه کاری اساتید انتخاب کنند. سومین هدف را میتوان این موضوع عنوان کرد که صنعت متوجه ایدهها و طرحهای اساتید و دانشجویان دانشکده مهندسی میشود و میتواند نیازهای خود را از میان آنها برطرف کند.
دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی اضافه کرد: همچنین خود دانشجویان میتوانند مهارتی پیدا کنند تا ایده تخصصی خود را بفروشند یا اهمیت آن را به مخاطب عام منتقل کرده و آنها را جذب کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایدههای این پوسترها و پروژهها بیشتر در حوزه مهندسی است و به نوعی بازاریابی نیز محسوب میشود تا بازخوردهایی از طرف صنعت دریافت کنند و بتوانند ایدههای خود را به فروش بگذارند.
بنی هاشمی در پایان گفت: داوران این مسابقه از پیشکسوتان گروه مهندسی هستند که سه اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب میکنند.