
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان:
اجازه جذب دانشجویان به تشکلهای غیر رسمی را ندهیم
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه نگاه یکسان به تشکلهای دانشجویی را باید اصل بدانیم، گفت: اگر دانشجویان در تشکلهای رسمی جذب نشوند، تشکلهای غیر رسمی آنها را جذب میکنند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در اولین جلسه شورای راهبری فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲ کشوری در اصفهان گفت: ماموریت حوزه فرهنگی و اجتماعی در چنین جلسات کشوری بازنگری روشها و روندها و بستر سازی بای مشارکت حداکثری و تمر کزدایی است.
محمدی افزود: برای حوزه فرهنگی و اجتماعی با ظرافتها و ویژگیهای خاص نمیتوان نسخه یکسان ارائه کرد. ایران اسلامی کشوری بزرگ با اقوام و فرهنگ های گوناگون است و برنامه ریزی متمرکز برای حوزه فرهنگی نه تنها مطلوب نیست بلکه باعث آسیب خواهد شد. دانشگاه فرهنگیان یک مرجع علمی متمایز در کشور است و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی این تمایز بسیار خاصتر میباشد به همین جهت باید برای حوزه فرهنگی برنامه ریزی مدون و مطلوب داشته باشیم تا همواره دانشگاه فرهنگیان در این حوزه سخن نخستین باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: کار و فعالیت در حوزه فرهنگی ابلاغی و دستوری نیست و باید در این حوزه حمایتهای لازم فراهم شود و به سمت تمرکززدایی حرکت کنیم. ابلاغ نسخه کلی برای همه کشور فعالیتها را محدود خواهد کرد و از گستردگی آنها میکاهد. اعتقاد داریم تمرکز زدایی و بستر سازی برای مشارکت حداکثری یک راهبرد موفقیت آمیز است. امروز در دانشگاه فرهنگیان مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت برنامهها است و همین امر گفتگو و هم اندیشی در این حوزه را طلب میکند و برپایی چنین جلساتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و هم افزایی منجر به تعالی و پیشرفت خواهد شد.
وی افزود: هرگز نباید فرصتهای تعامل را به تقابل تبدیل کنیم و تفاوت در نگرشها و دیدگاهها نباید منجر به تقابل شود. فضای دانشگاه فرهنگیان از بسیاری جهات نسبت به دیگر دانشگاهها برتری دارد و این یک شعار نیست بلکه به طور روشن قابل درک و ملموس است. تربیت معلم ارزشی، مهارتی، شایسته در تراز جمهوری اسلامی ایران صرفا در کلاس درس اتفاق نخواهد افتاد بلکه دانشجو معلم با فعالیت در تشکل ها، برنامههای فرهنگی و اردویی، فعالیت هاب فروق برنامه رشد و تعالی پیدا خواهد کرد. دانشگاه فرهنگیان در حوزه فرهنگی و اجتماعی پویایی و نشاط خوبی دارد و این باعث خرسندی است.
محمدی گفت: نگاه و توجه یکسان به همه تشکلهای دانشجویی را باید اصل بدانیم. اگر دانشجویان در تشکلهای رسمی جذب نشوند تشکلهای غیر رسمی آنها را جذب میکنند به همین دلیل باید اجازه بروز و ظهور به همه تشکلهای رسمی به صورت عملی بدهیم و رقابت سالم و مبتنی بر احترام بین تشکلها موجب پیشرفت دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: همه دانشجویان فرزندان ما هستند و پرسنل بازوهای توانمند ما، باید به جذب حداکثری و دفع حداقلی در مباحث فرهنگی دقت داشته باشیم. با محبت و مهربانی دانشجویان را در حوزه فرهنگی یاری و حمایت کنیم و تعامل با آنها را بالا ببریم. دانشجو معلمان پر شور و فعال ممکن است برخوردها تندی کنند باید در حوزه فرهنگی صبور باشیم و با شکیبایی و مهربانی با دانشجو معلمان عمل کنیم. در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی محور با دانشجویان باشند آنها به خوبی میتوانند طرحها و برنامههای ملی را اجرا نمایند.
محمدی افزود: برای حوزه فرهنگی و اجتماعی با ظرافتها و ویژگیهای خاص نمیتوان نسخه یکسان ارائه کرد. ایران اسلامی کشوری بزرگ با اقوام و فرهنگ های گوناگون است و برنامه ریزی متمرکز برای حوزه فرهنگی نه تنها مطلوب نیست بلکه باعث آسیب خواهد شد. دانشگاه فرهنگیان یک مرجع علمی متمایز در کشور است و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی این تمایز بسیار خاصتر میباشد به همین جهت باید برای حوزه فرهنگی برنامه ریزی مدون و مطلوب داشته باشیم تا همواره دانشگاه فرهنگیان در این حوزه سخن نخستین باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: کار و فعالیت در حوزه فرهنگی ابلاغی و دستوری نیست و باید در این حوزه حمایتهای لازم فراهم شود و به سمت تمرکززدایی حرکت کنیم. ابلاغ نسخه کلی برای همه کشور فعالیتها را محدود خواهد کرد و از گستردگی آنها میکاهد. اعتقاد داریم تمرکز زدایی و بستر سازی برای مشارکت حداکثری یک راهبرد موفقیت آمیز است. امروز در دانشگاه فرهنگیان مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت برنامهها است و همین امر گفتگو و هم اندیشی در این حوزه را طلب میکند و برپایی چنین جلساتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و هم افزایی منجر به تعالی و پیشرفت خواهد شد.
وی افزود: هرگز نباید فرصتهای تعامل را به تقابل تبدیل کنیم و تفاوت در نگرشها و دیدگاهها نباید منجر به تقابل شود. فضای دانشگاه فرهنگیان از بسیاری جهات نسبت به دیگر دانشگاهها برتری دارد و این یک شعار نیست بلکه به طور روشن قابل درک و ملموس است. تربیت معلم ارزشی، مهارتی، شایسته در تراز جمهوری اسلامی ایران صرفا در کلاس درس اتفاق نخواهد افتاد بلکه دانشجو معلم با فعالیت در تشکل ها، برنامههای فرهنگی و اردویی، فعالیت هاب فروق برنامه رشد و تعالی پیدا خواهد کرد. دانشگاه فرهنگیان در حوزه فرهنگی و اجتماعی پویایی و نشاط خوبی دارد و این باعث خرسندی است.
محمدی گفت: نگاه و توجه یکسان به همه تشکلهای دانشجویی را باید اصل بدانیم. اگر دانشجویان در تشکلهای رسمی جذب نشوند تشکلهای غیر رسمی آنها را جذب میکنند به همین دلیل باید اجازه بروز و ظهور به همه تشکلهای رسمی به صورت عملی بدهیم و رقابت سالم و مبتنی بر احترام بین تشکلها موجب پیشرفت دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: همه دانشجویان فرزندان ما هستند و پرسنل بازوهای توانمند ما، باید به جذب حداکثری و دفع حداقلی در مباحث فرهنگی دقت داشته باشیم. با محبت و مهربانی دانشجویان را در حوزه فرهنگی یاری و حمایت کنیم و تعامل با آنها را بالا ببریم. دانشجو معلمان پر شور و فعال ممکن است برخوردها تندی کنند باید در حوزه فرهنگی صبور باشیم و با شکیبایی و مهربانی با دانشجو معلمان عمل کنیم. در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی محور با دانشجویان باشند آنها به خوبی میتوانند طرحها و برنامههای ملی را اجرا نمایند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.